2991
Sök

Börjar mitt stödlager till kardanen ge sej? Volvo 744

6 738 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
hallå alla smile
jag vill vara säker innan jag köper nytt så därför frågar jag er tongue

men de e så att ja har en 744 med b230f o en M47 låda.
har märkt det att tillexempel om man åker 3 stycken i den så börjar det typ vibrera lite när man accelererar känns dock inget vid jämn fart (vibrationerna kommer typ en bit bakom mittenfacket)

och idag åkte vi full bil och när man skulle accelerera upp i fart så vibrerade det änu mer typ mellan 1800-2400 varv. (vibrationerna kändes tydligt i hela bilen) kändes dock inte lika mycket när man väl var uppe i rätt hastighet o låg med jämn gas smile

vad tror ni är det stödlagret som har börjat ge sej?

tacksam för alla svar wink
mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

42 Inlägg
10 juni 2013
Enligt det du beskriver så låter som ett stödlagerproblem, har vart med om samma sak när jag körde flera pers i min 740 turbo. Böt då detta och efter det vart de lugnt o fint så får hoppas du har samma "enkla" problem:)

Lycka till!

6 738 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
Onebyone skrev:
Enligt det du beskriver så låter som ett stödlagerproblem, har vart med om samma sak när jag körde flera pers i min 740 turbo. Böt då detta och efter det vart de lugnt o fint så får hoppas du har samma "enkla" problem:)

Lycka till!

okej jag ska försöka ge mej på o byta det, är det svårt? tongue
tack så mycket big_smile

Du är liv

42 Inlägg
10 juni 2013
Ja gör de!smile
Nejdå ingen elit nivå behövs då till o med jag fick ihop det:P, men det dryga är att få av o på nya lagret annars ner med kardan, innan du delar den så försök märk så du får splinesen o stämma vid montering (sätter du ihop det på måfå utan märkning kan du ha tur eller otur och ha fortsatt obalans vad jag hört)  Har gjort det dom gånger jag haft med kardan iaf, men spelar det ingen roll hur det sitter ihop så får någon kunnig gärna rätta mig o tala om hur det ligger till:)!
På min 740 turbo satt det 2 stora plåtbrickor som även skyddade lagret eller om dom höll gummit på plats kommer inte riktigt ihåg:P, i vilket fall var rädd om dom.

Lycka till!

6 738 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
Onebyone skrev:
Ja gör de!smile
Nejdå ingen elit nivå behövs då till o med jag fick ihop det:P, men det dryga är att få av o på nya lagret annars ner med kardan, innan du delar den så försök märk så du får splinesen o stämma vid montering (sätter du ihop det på måfå utan märkning kan du ha tur eller otur och ha fortsatt obalans vad jag hört)  Har gjort det dom gånger jag haft med kardan iaf, men spelar det ingen roll hur det sitter ihop så får någon kunnig gärna rätta mig o tala om hur det ligger till:)!
På min 740 turbo satt det 2 stora plåtbrickor som även skyddade lagret eller om dom höll gummit på plats kommer inte riktigt ihåg:P, i vilket fall var rädd om dom.

Lycka till!

okej tack så jätte mycket för beskrivningen, ska börja kolla på detta i helgen big_smile

Du är liv

Sök