3421
Sök

Köpråd : Volvo V/XC70 eller Saab 9-3/5?

60 Inlägg
30 juni 2013
Trådstartare
Jag tänker uppdatera med hur det gick, och tacka för alla svar!

Vart en Saab 9-3 Aero från 2004, gått cirka 18.000 mil, tre ägare, ganska lite rost undertill, fin i lacken men samtidigt skavanker, stenskott, rost under lacken här och där, typ 6-7 ställen, stora som en nål ungefär, alltså väldigt små!

Invändigt så ser den väldigt fräsch ut, lite småsliten förarstol vid vänstra dynan(den som sitter vid magen/revbenen typ, tyget har smutsfläckar här o var, inget allvarligt!

Går väldigt bra i motorn, inga missljud, turbon laddar på bra osv.

Är grymt jävla nöjd med bilen, har alltid älskat att bomba kurviga vägar med hojen, nu kan jag egentligen göra det på riktigt med bilen, styv och skön fjädring, kan dock vara lite styvare enligt mig, kan inte direkt klaga på väghållningen, går fint upp till 180-200 ungefär, vid 200 känns det lite läskigt, men kan bero på att standarden på motorvägen inte är så himla hög mellan Stockholm - Södertälje, men men!

Drar runt 0.6 - 0.7 liter/milen om man återställer snittförbrukningen när man ligger stabilt 90 km/h på landsväg, runt 0.8 liter/milen i 120 km/h på motorvägen, har dock snittat närmare 1,2, ibland 1,6 liter/milen när man bombat landsvägar haha!

Återigen, tack för hjälpen allihop!
Och ett stort tack till min kompis Jimmy som ställt upp och kollat över bilen med sina mekkunskaper! big_smile

Edit : Har lite planer för bilen, dock inget megastort, tona rutorna bak, sen få lacken fixad och foilerad så man skyddar lacken tills den ska säljas.
Funderar på mattsvart men vetefan hur det blir, mattsvart är för jävla sexigt på dyrare och nyare BMWs, Audis osv.
Senast redigerat av Jeesper (30 juni 2013)

166 Inlägg
30 juni 2013
Härligt! Kanonval utav bil. wink
Se så. Upp med lite bilder på skönheten nu. smile

Hard work has a future payoff. Laziness pays off now

Sök