Turbokills Mercedes 300TDT Trimprojekt, MOTOR SÖKES!!! Se sida 6!
Jag ägde en BMW 525TD förut och blev förälskad i diesel, men Mercedes har i mina ögon alltid gjort finare bilar. W124 är den karossen jag tycker är snyggast och kombi ska det självklart vara. Nu har jag äntligen hittat en bra... Visa mer
problemet är inte turbon, problemet är 7mm pumpen!. dina avgasvärden kommer bli höga som ett hus.. det är de som är problemet=/
därför jag nybessar min först:)
Fixa en stoppskruv som du skruvar ner mot "stop" vippan på pumpen så får du ju strypt bränslet hur mycket som hälst så ser pumparna ut iallfall då de kommer från PPD här i Finland http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2054060
Ang låda så har jag har hört dom som kör med 300e auto och satt i extra lameller i den, fast iofs så är lådan i en 300tdt redan förstärkt med extra lameller Sen ic, köp denna http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mot … slutn.html den passar utan större modifikationer
problemet är inte turbon, problemet är 7mm pumpen!. dina avgasvärden kommer bli höga som ett hus.. det är de som är problemet=/
därför jag nybessar min först:)
Fixa en stoppskruv som du skruvar ner mot "stop" vippan på pumpen så får du ju strypt bränslet hur mycket som hälst så ser pumparna ut iallfall då de kommer från PPD här i Finland http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2054060
problemet är inte turbon, problemet är 7mm pumpen!. dina avgasvärden kommer bli höga som ett hus.. det är de som är problemet=/
därför jag nybessar min först:)
Fixa en stoppskruv som du skruvar ner mot "stop" vippan på pumpen så får du ju strypt bränslet hur mycket som hälst så ser pumparna ut iallfall då de kommer från PPD här i Finland http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2054060
Men nå är det ju skönt och besikta först då skjuter man ju upp problemet 1 år iaf ,
Haha ja det har du rätt i, men för tillfället är pumpen avmonterad för att skickas iväg (så fort ekonomin tillåter) Så väntar nog med besiktningen ändå. Får väl va lite wild and crazy och köra obesiktigat annars
Efter några månaders stillestånd är det nu dags att ta tag i saker igen, dra upp kragen och sparka sig själv i röven helt enkelt. Jag har påbörjat arbetet att sätta ihop bilen igen för att köra den då Audin jag äger faller isär. Självklart när man tar tag i saker på nytt är det alltid så att det är något som ska jävlas, denna gång var det nyckeln till bilen som är borta. Får se hur det löser sig, men bilen ska ihop och besiktas i början av april så den går ett helt år. Efter besiktningen skickas pumpen till dieselmeken sedan blir det åka av!
Så sant så! Har en glidhammare som ligger och väntar på mig, så nästa steg i garaget är att få ur alla förkammare för att få dessa ultraljudstvättade, lika så spridarna. Kommer bli fint vettu!
Ska besiktiga bilen i April också så den går i ett år innan nya turbon åker i
Vad passar inte bättre än en liten projektupdate på alla hjärtans dag, denna dag av överdriven konsumtion för att visa uppskattning för våra nära och kära.
Igår var jag och Danne i garaget för att skruva lite, med hjälp av specialverktyget (deluxe) som ni ser i bilden nedan lyckades vi glida ur förkammrarna. Enligt mina beräkningar har de inte blivit flyttade de senaste 35000 milen, de satt så enda in i h**vete! Men nu är de ur! Idag ska de få sig en liten ultraljudstvätt och imorgon ska de i igen. Det går framåt Hej och hå, kämpa på!
Specialverktyget är tillverkat av en spridare från en likadan merca jag hittade på Strängnässkroten
Alla förkammare och spridare i en systemetpåse på väg att bli tvättade