Tanken med det här projektet är att ändra och testa på ny produkter/delar och visa resultaten/förändringarna :) hoppas ni finner detta intressant är tacksam om ni följer!!
Äntligen fått köpt lite service delar till bilen blev bland annat Motorolja Redline, Oljefilter, Luftfilter ska även inhandlas, Så imorgon på min lediga dag ska det bli lite små mekande i garaget!
Följande ska ordnas
1Motorolja + Oljefilter ska bytas 2Luftfilter ska bytas 3Kattersättaren ska på 4Xenon backljus ska kopplas 5 Fälgarna ska åka på 6 Ställa på bilen 7KÖRA KÖRA KÖRA !
Väntar ivrigt på delarna jag beställt ska komma hem, Jobbigt att vänta men bara att gilla läget! Blir massa fix och trix när delarna dyker upp ser fram emot det så jag har något att göra typ:)
Fördelen med Rieger delar är att dom är i ABS plast, grym passform och bra hållfasthet. Då blir du den enda i Sverige med Rieger kit Jag fick ju plocka av min frontläpp
Fördelen med Rieger delar är att dom är i ABS plast, grym passform och bra hållfasthet. Då blir du den enda i Sverige med Rieger kit Jag fick ju plocka av min frontläpp
Grymt bra ju, dock är min bil väldigt sänkt så problem kommer säkert uppstå, varför har du plockat Av din frontläpp? Det matchade in så himla bra !
Den tålde inte snöplogningen :p Fungerat bra tidigare år faktiskt men limmet har en tendens till att släppa från fronten. Där är inte så mycket yta som har kontakt med varrandra. Och det verkar som att vägsaltet åt upp limmet.. Kan ändå inte ha den läppen på nu när jag ska sänka min. Då kan jag inte komma in på uppfarten där hemma
Den tålde inte snöplogningen :p Fungerat bra tidigare år faktiskt men limmet har en tendens till att släppa från fronten. Där är inte så mycket yta som har kontakt med varrandra. Och det verkar som att vägsaltet åt upp limmet.. Kan ändå inte ha den läppen på nu när jag ska sänka min. Då kan jag inte komma in på uppfarten där hemma
haha då förstår;D det är la bara att limma och limma gång på gång. Jag undrar hur det kommer gå för mig då min nästan är maxsänkt. Går inte ens att få upp min bil på en lyft utan att sätta plankor under däcken! ;(
Problemet är att man kommer dåligt åt att limma underifrån. Frontläppen går in under bilen ca 20-25 cm så man kommer liksom inte åt från undersidan/baksidan att limma. Kanske om man kan fixa nån pip på limtuben som är flexibel eller vinklad. Du kan inte plocka ur nedre grillen heller. Den låses fast av frontläppen.