4149
Sök

Söker Sjukt välisolerad bil. Vilken??

6 655 Inlägg
20 juni 2013
viccoA skrev:
fantomen skrev:
Jaguar, testa bara!

Vilken Jaguar!?
Min S-type är bullrigare än tyska premiumvagnar.

S-typen är ju ändå byggt på en Ford Mondeos bottenplatta.
Senast redigerat av Malheus (20 juni 2013)

De/Dem

7 120 Inlägg
20 juni 2013
Lexus GS och LS av nyare modell (-05 och framåt) är oerhört tysta!
Senast redigerat av Aerodynamik (20 juni 2013)

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
21 juni 2013
viccoA skrev:
fantomen skrev:
Jaguar, testa bara!

Vilken Jaguar!?

Sorry men S-type är ingen riktig jagga wink XJ eller inget big_smile

Ni som säger e39 förstår jag mig inte på. Den är ju helt klart en högljudd bil om man letar en tyst bil. Det dånar till i kupén vid varje gupp osv. Man hör ett klart dov duns i kupén. Det är inte bara vindljudet som kan vara störande!
Ni som säger A8, vilken årsmodell syftar ni på? Jag har åkt en S8, visserligen inte helt samma sak men liknande och den fattade jag inte som världens tystaste bil precis. Den var från 2001-2002 eller liknande.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

3 123 Inlägg
21 juni 2013
Malheus skrev:
viccoA skrev:
fantomen skrev:
Jaguar, testa bara!

Vilken Jaguar!?

Nu pratar du i nattmössan.
X-typen är byggd på mondeos bottenplatta, S-type är byggd på dew98 plattformen. Samma som nya Jaguar XF och Lincoln och Ford Thunderbird...

345 Inlägg
21 juni 2013
USA-bilarna i full-size storlek, sent 70-tal och uppåt är kanontysta och fina, tystare än många nya dyrare bilar. smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
21 juni 2013
viccoA skrev:
Malheus skrev:
viccoA skrev:
Vilken Jaguar!?

Nu pratar du i nattmössan.
X-typen är byggd på mondeos bottenplatta, S-type är byggd på dew98 plattformen. Samma som nya Jaguar XF och Lincoln och Ford Thunderbird...

Nej jag snackar inte-Type Jagga, utan XJ smile XJ6, XJ8 och den allsmäktige XJR smile
Samt så håller jag inte reda på nya Lincolns för dom är så förbannat fula och dom förstörde Lincoln när dom lade ner Town Car sad
Senast redigerat av Thunderbird88 (21 juni 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Random Hero
4 047 Inlägg
21 juni 2013
Lexus, punkt slut! wink

Dog food lid. Backwards

1 722 Inlägg
21 juni 2013
Volvo 850 tycker jag är ganska tysta big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

668 Inlägg
21 juni 2013
Kanelbullen skrev:

Ja jämför man med en Volvo 740 så är 850 säkert tyst!

Hjultomte
1 500 Inlägg
21 juni 2013
henne_svenne skrev:
Kanelbullen skrev:

Ja jämför man med en Volvo 740 så är 850 säkert tyst!

Om man kör med hörselkåpor? lol

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Fotograf
155 Inlägg
22 juni 2013
En Fisker sägs ju vara förbannat tysta, dock antar jag att den inte ingår i prisklassen Johansson.
Men dom billigare elbilarna som Nissan Leaf och så vidare är väl ganska tysta dom med, enda som skulle kunna höras är väl däcken eller vinden. Man får ju räkna bort prestandan då också förstås wink

Gilla gärna min sida på Facebook: https://www.facebook.com/adamdahlstromphotograpy

2 600 Inlägg
22 juni 2013
min volvo s80 med dubbelglas går tyst. är i alla en bland dom tystaste bilarna jag har ägt smile

gör som jag kör gubba racer=)

136 Inlägg
22 juni 2013
Jag körde en Nissan primera my07 kanske. Slogs direkt av hur tråkig den var men också att den gick sjukt tyst iaf i stadsmiljö. 1.8 motor tror jag det var. Ingen raket, men tyst. Testade inte i högre farter där jag misstänker att det fallerade.. Allt handlar ju dock om vad du jämför med. E39 är exempelvis tyst jämfört med en Volvo V70... Eller jämfört med min insignia. Men dessa är tysta jämfört med annat...
Senast redigerat av magnuslindstrom (22 juni 2013)

SSS -12
3 217 Inlägg
22 juni 2013
Jag kan inte uttala mig om BMW 7-serie, Mercedes någon-klass... Men Audi A6 är ju acceptabel i min mening och bra mycket tystare än 407. Sen som så många redan sagt, Lexus LS450h, den går delvis på batteri. Och det är det som är power, och tystnad!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Evildan
22 juni 2013
Vill man åka tyst i låga farter för lite pengar finns PriusI att hitta från 20000kr i fungerande skick och PriusII från ca 35000kr, dessa skrämmer man iaf "skiten" ur fotgängare när man närmar sig dessa strosandes på en parkering eller mindre stadsgata när man kör på eldriften.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
22 juni 2013
magnuslindstrom skrev:
Jag körde en Nissan primera my07 kanske. Slogs direkt av hur tråkig den var men också att den gick sjukt tyst iaf i stadsmiljö. 1.8 motor tror jag det var. Ingen raket, men tyst. Testade inte i högre farter där jag misstänker att det fallerade.. Allt handlar ju dock om vad du jämför med. E39 är exempelvis tyst jämfört med en Volvo V70... Eller jämfört med min insignia. Men dessa är tysta jämfört med annat...

Vad är en "my07"??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 120 Inlägg
22 juni 2013
Vettemannen skrev:
magnuslindstrom skrev:

Vad är en "my07"??

/Benny

Model Year

Streetracer
66 Inlägg
22 juni 2013
Måste säga att min A6 är grymt tyst, duger helt klart att söva barnen i och 150km/h kan förare och passagerare fram viska till varandra! Volvon innan fick man ha megafon om man skulle ha nåt i stadskörning...!

9 121 Inlägg
22 juni 2013
En Prius kanske är tyst på batteridriften, men när bensinmotorn kommer igång så tycker jag att den är väldigt bullrig. Dessutom så är det ingen som helst åkkomfort i den. Sätena är som att sitta på en gammal pinnstol.

Evildan
22 juni 2013
Putteliten skrev:
En Prius kanske är tyst på batteridriften, men när bensinmotorn kommer igång så tycker jag att den är väldigt bullrig. Dessutom så är det ingen som helst åkkomfort i den. Sätena är som att sitta på en gammal pinnstol.

Precis, på enbart batteridrift är den självklart lika tyst
(nåja närapå som en Lexus med sina bättre isolerade bakre hjulhus)
medans när bränslemotorn arbetar under accelaration påminner ljudet lite om en dammsugare med det konstanta varvandet, i jämn landsvägsfart hör man återigen inte bränslemotorn förutom under ansträngning i något uppförslut delvis pga den låga utväxlingen, vägljudet kommer mest i god japansk standard från bakre hjulhusen.

lol pinnstol... vet inte vad du jämför med för bilar nu, det är givetvis inte "MB-klass eller Volvoklass" på stolarna i en mellanklassjaps, däremot upplever inte jag stolarna som sämre än andra i samma storleksklass såsom, Passat med sin korta sittdyna, Honda som sitter lågt ned på golvet vilket inte ger stöd åt låren i kombination med dålig skjutmån, SAAB 9-3 smal stol utan stöd för bred ryggtavla, men, det är hur jag upplever stolarna.

Jag argumenterar inte emot dig på något vis då ett subjektivt tyckande som komfort är odiskutabelt.

Sök