it_mutt skrev:
Nej givetvis inte i förhållande till hur den ser ut idag, men, den dagen du ska sälja den (jag utgår från att den dagen faktiskt kommer då det som sagt gör det för de flesta), så kommer du väl kanske inte heller begära vad du gav för den? Eller?
Vi säger, bara för sakens skull, att du ger 60k för släden. Lägger, med "hemmasnickrande" och allt, 30k på den. Då får man ju anta att du iaf vill ha ut runt de 90k du har bilen i.
Om då lacken är "kass" (lite hårt kanske, men vi säger så), eller iaf behöver en "riktig" lack, så kommer ju givetvis ev. köpare vilja dra av för det. Om du då är medveten om detta och tänker "ja, men jag begär lite extra, så får jag ut mina 90k iaf", ja, då har vi ju problemet att den blir "för dyr".
Det jag menar är alltså; istället för att "spara", låt säga, 15k på lacken och sen kanske behöva dra av 20k för lacken, den dagen bilen ska säljas, så är det då uppenbarligen mer ekonomiskt att göra "rätt" från början. Det bästa är givetvis om man har det som jag har det; polare med en lackerare och en bror som är lackerare. Men, så är det ju tyvärr inte för alla. Detta är givetvis under förutsättning att det "inte blir bra", har du tur (för det ser jag det som) och "får till lacken" relativt snabbt, så är det ju bra, men, att bli bra på att lacka är ju (som du säkert är fullt medveten om) inget man blir över en helg