Det är så att jag håller på att göra min BMW E36 325i Coupé -93 klar för besiktning men har problem med tutan eftersom jag inte hittar felet. En föregående ägare har gjort något hemmameck och har monterat någon biltema-tuta och dragit en ny sladd. Jag vill ju såklart ha bort denna och att allt ska vara som det är original.
Men tutorna fungerar, provade att byta relä, säkringen är hel, och där kommer ingen ström fram till tutorna så kan det vara någonting vid ratten och vad i så fall?
Innan så hade jag en 4-ekrad ratt med airbag men har bytt till en 3-ekrad M-ratt. Så där är är två kontaktstycke som hänger löst, en orange (till airbagen) och en svart (till tutan??)
Tacksam för svar!
/ Johan
Senast redigerat av -BMW-Motorsport- (19 juni 2013)
Haha har hittat felet! Hur jag kunde missa det vet jag inte men där är ju en sak som ska ligga emot ringen på ratten eller vad man ska kalla det och den fattas, så ska hämta en sån från BMW imorgon så ska det nog gå
Haha har hittat felet! Hur jag kunde missa det vet jag inte men där är ju en sak som ska ligga emot ringen på ratten eller vad man ska kalla det och den fattas, så ska hämta en sån från BMW imorgon så ska det nog gå
Skönt att det löste sig med problemet Kan det vara släpringen du menar? Tror att det kallas för det
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :) Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Haha har hittat felet! Hur jag kunde missa det vet jag inte men där är ju en sak som ska ligga emot ringen på ratten eller vad man ska kalla det och den fattas, så ska hämta en sån från BMW imorgon så ska det nog gå
Skönt att det löste sig med problemet Kan det vara släpringen du menar? Tror att det kallas för det
Ja jag tror den heter så, ja det är inte helt löst än men tror inte det ska va några problem i alla fall