22 juni 2013
Trådstartare
Det har påpekats att stilen på de representerade bilarna är ganska enformig. Det håller jag med om. Jag tror att det är så att det är Bilsport Classic som arrangerar tävlingen och väljer ut finalisterna efter deras smak. Och i den tidningen dominerar ju äldre, amerikanska bilar. När Bilsport å andra sidan delar ut titeln "Årets bygge" är representationen som störst bland bilar som förekommer i den tidningen. Styling, prestanda, retro och stance bland annat. Det tror jag kan vara förklaringen till att urvalet av bilar ser ut som det gör år efter år i den här tävlingen.
Att även folk tycker olika är roligt och forumet är ju till för att man ska diskutera. Jag föredrar, som sagt, själv europeiska bilar (gärna retro) med performance, stance, finish mm. V70:n och Cudan var de enda bilar som föll mig i smaken bland de uttagna. Båda modellernas formgivning tilltalar mig, dessutom har de fått häftigt stuk, grym prestanda och fantastisk finish. Cudan är dock sannolikt min favoritmodell när det handlar om muskelbilar och jag kan liksom identifiera mig med stilen på ursprungsmodellen. 70-, 80- och 90-talsbilar brukar jag föredra. Blir det äldre så är det inte riktigt min stil.