2908
Sök

Vilket av dessa öppna filter är bäst till min bil?

390 Inlägg
22 juni 2013
Trådstartare
Hej!

Jag har en Volvo S80 2,5T (210hk), som jag vill köpa ett öppet filter till. Inget är gjort med motorn dvs inget chip etc.

Så jag har dessa alternativ. Ni som vet vilken man ska köra på och som inte förstör LMM, kommentera:)

1) AEM Dryflow?
2) BSR filter?
3) K&N?

Vilket filter ska jag köpa som inte ger mig problem?

Mvh Mastercar

1 271 Inlägg
22 juni 2013
Aem alla dagar är mitt svar

Evildan
22 juni 2013
Inget av dom, ger dig ingen effektökning, bilen går däremot säkerligen sämre efteråt med ett snävare vridmomentsregister och kommer dra mera bränsle än innan.
Lmm kommer därmed ge din ECU fel värden och din luft/bränsleblandning blir felaktig vilket även ger dig sämre avgsvärden.

Trucker
1 418 Inlägg
22 juni 2013
köp ett insatsfilter iställe, som släpper igenom lite mer luft än orginalpapp filter... smile

med öppna filter så suger motorn in varmluft, och går sämre och drar mer sås, om du inte monterar CAI så det får enbart kallluft utanför motorns varmluft smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

145 Inlägg
23 juni 2013
Jag kör med K&N insatsfilter. Var egentligen inte ute efter effekt utom smidigheten samt något lite effektivare. Ska göra si och så många häst enligt K&N, men jag vet inte. Om bag förstod autotech rätt så ska AEM dryflow vara bäst utav de du sa. Om du inte ska skaffa något modellanpassad luftbox mod. Men det kostar mer

Edit: vill du inte riskera att försöra LMM ska du ha ett filter utan olja.
Senast redigerat av Down_ (23 juni 2013)

3 860 Inlägg
23 juni 2013
Down_ skrev:
Jag kör med K&N insatsfilter. Var egentligen inte ute efter effekt utom smidigheten samt något lite effektivare. Ska göra si och så många häst enligt K&N, men jag vet inte. Om bag förstod autotech rätt så ska AEM dryflow vara bäst utav de du sa. Om du inte ska skaffa något modellanpassad luftbox mod. Men det kostar mer

Edit: vill du inte riskera att försöra LMM ska du ha ett filter utan olja.

Och då är det AEM som gäller...
Hade jag inte kommit över mitt K&N å smidigt så hade jag kört på det. EV avskärmining kan du köpa från autotech eller bsr till ex.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

6 649 Inlägg
23 juni 2013
zleepy skrev:
köp ett insatsfilter iställe, som släpper igenom lite mer luft än orginalpapp filter... smile

med öppna filter så suger motorn in varmluft, och går sämre och drar mer sås, om du inte monterar CAI så det får enbart kallluft utanför motorns varmluft smile

Släpper det in mer luft så måste det släppa in mer smuts..? wink

De/Dem

Trucker
1 418 Inlägg
23 juni 2013
Malheus skrev:
zleepy skrev:

Släpper det in mer luft så måste det släppa in mer smuts..? wink

därför såna filter har olja så dom får smutsen att fastna...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

Sök