3425
Sök

plast styling och luftintag.frågor.?

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
#1
När man tittar på vissa bilar så har dom typ 3 luftintag i fronten,ibland fler än tre och typ minimum 2 bak.
Det stora fram i mitten är för intercooler och kylning,men sen dom 2 skitstora som sitter under varje lyse som inte går någonstans.
-Vad är dom bra för, om dom nu inte går någonstans och om det inte sitter någon venturi tunnel på bilen.

Har också sett vissa styling exemplar som har luftintag/luftutttag framför framdäcken i spoilern/stötfångarn.
-förstör inte sånt luftströmmen runt bilen.?
Samma sak där vad har det för funktion.

Sen om man tittar bak på en del bilar så har dom typ 2 luftutttag med galler utan ngn venturi tunnel.
-är det för att inte kjolpaket ska ta luft och blåsa av.?

Diesel is the blood of satan.

69 Inlägg
30 oktober 2006
#2
hm, jag är rätt newbie på detta men är inte meningen att bromsarna ska få kylning? sen är det nog mest design på de flesta bilar...oftast så ser det ju ganska tufft ut:P

"I think -- tide turning -- see, as I remember -- I was raised in the desert, but tides kind of -- it's easy to see a tide turn -- did I say those words?" -President Bush-, asked if the tide was turning in Iraq, Washington, D.C., June 14, 2006

798 Inlägg
30 oktober 2006
#3
jinxs skrev:
När man tittar på vissa bilar så har dom typ 3 luftintag i fronten,ibland fler än tre och typ minimum 2 bak.
Det stora fram i mitten är för intercooler och kylning,men sen dom 2 skitstora som sitter under varje lyse som inte går någonstans.
-Vad är dom bra för, om dom nu inte går någonstans och om det inte sitter någon venturi tunnel på bilen.

Har också sett vissa styling exemplar som har luftintag/luftutttag framför framdäcken i spoilern/stötfångarn.
-förstör inte sånt luftströmmen runt bilen.?
Samma sak där vad har det för funktion.

Sen om man tittar bak på en del bilar så har dom typ 2 luftutttag med galler utan ngn venturi tunnel.
-är det för att inte kjolpaket ska ta luft och blåsa av.?

Luftutsläppen som sitter framför framdäcket är för att släppa ut luft som kommit in framifrån. Det kommer kalluft in i hålen i fronten, kyler "nånting", blir varmluft och åker ut på sidan.

Luftintaget i mitten är som du säger till kylaren.

Dem hål som sitter på andra ställen i fronten kan vara för venturitunnlar, kalluftsintag för luftfilter, kylning för bromsar etc. På många racebilar utgår fronten från personbilen den baseras på och då kan hålen bli "tomma" eftersom det tidigare suttit exempelvis dimljus där. Detta eftersom den ska efterlikna originalet.

Generellt sett så är väl kallluft bra för det mesta...
Senast redigerat av timnordlof (30 oktober 2006)



Sök