fax110 skrev:
Har du kommit nå längre? en av mina bilar står på högkant så jag kan kolla och se hur mycket jobb det verkar vara.. växellådan måste ju bort i alla fall men sen vet jag inte om det är så mycket mer, nån skruv i skuffen och sen ska länkaget loss nånstanns också men..
jag tror inte på att försöka rengöra den på plats det känns väldigt "epigt" för sen ska man ju få ut allt man hett in också..
Tro det eller ej, men kom nyligen in från just garaget, har varit och mekat hela dagen med den där bilen. Varför jag inte har uppdaterat eller pillat på den på länge nu är för att den är ute för försäljning då jag inte orkar med obäket. Men eftersom det "kom" en oseriös köpare (alltså han kom inte till platsen) så tänkte jag att det va dags att börja pilla på det.
Hur eller hur... hade införskaffat mig en våtdamsugare för att suga ur all smuts (trodde det va otroligt mycket) Tog bort där bränsle mätare sitter. För att se bättre vad jag sög upp. Tittade in genom hålet och ser något så underligt.. Det är helt rent, kanon fint.. är ju snyggare än min plåt dator som jag sitter och skriver på nu. Inge rost, ingenting. det ligger lite flagor längst ner i botten vid huvudpumpen.
Kollar på bränsle mätare, den däremot är helt sönder rostat upp till... som visar nedan.
Och den sitter ju i en plats behållare.. som även lät som en marakas.. i där så ligger det liknande flagor som ligger på botten av bensin tanken.
Så jag tryckte in fingret, och tandborste och trasor för att få bort skiten som låg längst ner vid huvud pumpen. Det är borta nu...
MEN har varit så otroligt blind och hela tiden tänkt "alla pumpar fungerar" så slutet på dagen så kollade jag om huvud pumpen fungerar.. Inget. Den är helt död. det droppar inte ens ur bensin ur pumpen. rinner inte igenom något alls. den har satt sig helt kan jag tänka mig. Så det va pumpen det va fel på, men just för att va millimeter stora flagor i botten.
Men har även en fråga nu.
Tänkte åka till hydroscand imorgon. Tänkte ta bort den huvudpumpen och bara köra med den yttre pumpen. För alla andra bilar köra ju med bara en pump. Varför skulle inte denna bara kunna köra med en pump?