Nu har jag äntligen varit å köpt ett komplett framsystem med kablar å allt
Blev ungefär 30h i garaget i helgen som spenderades på kabeldragning och lite klurande på hur jag ska bygga om dörrarna för att få in elementen.
Framsystem:
4st B2 Audio ES6.1 kitsystem
1st B2 Audio Quattro slutsteg
22m 2.5mm2 DLS högtalarkabel
3st Connection lågnivå kablar
2 paket Silentcoat 2mm
Säkringshållare
Kommer att bli en del pill att få in allt i bilen, tänkte ha 2 högtalare per dörr och en diskant per dörr. Möjligtvis montera alla 8 diskanter men bara använda alla 8 när man vill spela lite extra högt
Blev en del lådor hehe
Kunde inte låta bli att packa upp dom och ta en bild, dom är ju så förbannat snygga!
Här är ''slangen'' som högtalarsladden skulle igenom :s
Många svordomar och misslyckade försök senare så blev jag trött på det och gjorde ett hål längre ner på slangen
istället.
Borrade sen ett hål strax över originalingången. Det sitter även en kontakt där slangen går in i dörren så om man vill ha igenom kabeln utan att klippa i slangen och borra hål så måste man ta loss den...
Sladden drog jag precis under listen med mattan över.
Va lite klurigt att få bort B-stolpens ''kåpa'' utan att veta hur det satt men det löste sig tillslut
Fick lite hjälp av en kompis med bakdörrarna.
Han kom även på den smarta iden att flytta in kontakten som sitter i stolpen så att den hänger löst, då kan man få igenom sladden utan att borra
Drog sedan alla sladdar genom det stora fyrkantiga hålet, då slipper dom ligga i vägen för den nya baslådan sedan. (Glömde ta bild med sladdarna dragna
)
Passade även på att dammsuga lite! Rent å snyggt blev det
Bra att ha all sladddragning gjord så slipper man tänka på det senare!
Kopplade även in lågnivåerna, den till Alpine steget bytte jag till en bättre.
Skulle uppskatta lite tips n tricks från andra ljudbyggare som bygg som era dörrar för att få in högtalare! Det kan ju inte vara bra att börja kapa i dörrarna utan att veta vad man håller på med