I mina dörrsidor har jag ett sagolikt djup på typ 14 cm tror jag, runt plåten är det plastat och fogat o sen dörrsidan på det. Men om jag nu ska koppla in lite ljud i bilen, så kommer det antagligen slå lite bakut då det är såpass öppet bakom. Har ju ett hål för högtalare på 15x15 cm, min tanke är att trycka in en del lösull/vindsisolering där måste väl nästan vara topnotch för isolering.
20 kg's säck kostar 169:- å det isolerar bra, vi använder ju det i vindsbjälklag och dylikt .
Vad tror ni?
Skulle ju även kunna lägga ut detta i skuffen så småningom, vid reservdäck å skit å skära till en matta å lägga ut.
Det funkar säkert men fyller lite fel funktion. Det viktigaste när man bygger ljud är att dämpa mot vibrationer. Då är det nästan bara dämpmatta typ asfaltsmatta som funkar. Sen finns det risk att ull lurar upp volymen ännu mera i dörren. Skulle kunna tänka mig att eet kan dämpa lite ljud utåt i alla fall. Sen tänk på att du har en del rörliga delar till fönsterhissar som säkert rör sig i dörren.
Nej lägg inte in lösull. Det kommer suga åt sig fukt. Men det kan du använda om du bygger en riktig låda i dörrarna då kan det fungera även om man brukar rekommendera fårtull.