3777
Sök

allmäna reklamationsnämnden! LÄS&SVARA!

StylingFreak
220 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
Har haft min bil inlämnad på verkstad för styling i 19v nu och den är inte lackerad än.
Det är sjukt länge och som ursäkt har jag fått höra att dom inte haft tid med min bil men ändå tog dom emot den.

Undrar vad ARN kan göra och om det kan påverka mitt pris i slutändan.
Känner att mitt tålamod har tagit helt slut nu.

Tack för alla svar

styling or tuning?

dalmasens
30 oktober 2006
jadu de var en bra fråga. men tycker att 19 veckor låter som en sju jäkla lång tid jag.

StylingFreak
220 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
ja det är nästan 5 månader och bilen är inte klar än.
dom har haft den så länge att jag nu har ställt av bilen för vintern i deras verkstad.

dalmasens skrev:
jadu de var en bra fråga. men tycker att 19 veckor låter som en sju jäkla lång tid jag.

styling or tuning?

1 417 Inlägg
30 oktober 2006
Ta tillbaka bilen och låt någon annan göra det. Och låt folk veta vilka det är som inte gjort jobbet, det kanske får dem att tänka till nästa gång.

Wankel
1 080 Inlägg
30 oktober 2006
håller med holme...ingen ide att lämna bilen där så länge

MDS Västerås

StylingFreak
220 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
Odarslöv skrev:
Slå upp KköpL och kolla, den finns i HB. Dem kan inte göra mycket.

??????????
Finns det inget som dom kan göra för mig just nu?
Vill ha typ hjälp om man kan få det billigare eller nått liknande.
Senast redigerat av sk8kungenapa (30 oktober 2006)

styling or tuning?

638 Inlägg
30 oktober 2006
ARN kan bara säga åt företaget vad lagen och vad dom säger. Företaget har inga som helst skyldigheter att följa anvisningarna från ARN, så även om du får rätt där behöver dom inte göra något. Däremot blir dom svartlistade om dom går emot ARN's beslut vilket alla inte vill.
Samt att ARN's beslut ofta tar ett antal månader innan dom är klar med ärendet, upp till 6 månader så du kan få vänta väldigt länge på ett beslut som sedan kanske inte gör någon nytta!

Jag skulle tagit bilen därifrån och hittat en annan som kan göra jobbet isället. Blir nog enklast.
Senast redigerat av Renjägarn (30 oktober 2006)

Kommer väl nånting här snart!

StylingFreak
220 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
Skit oxå..
Har verkligen ingen gott intryck längre kvar av deras jobbsätt.
Har sett bilar komma in efter min som redan rullat ut för länge sen.
Så det finns inget jag kan göra förutom att ta bilen där i från?
känns som om det borde finns nått som tvingar dom att kompensera för det.

styling or tuning?

39 Inlägg
30 oktober 2006
Som föregående skrivit,   Ta hem bilen, be dem dra åt h-vete om du känner för det, säg åt alla vad du tycker eller hur du väljer att visa din besvikelse.

ARN är ganska maktlösa faktiskt,  affärer privatpersoner emellan kan de inte göra ett skit åt... Tyvärr kan de inte göra nåt i ditt fall heller,  OM nu bilen skulle vara i annat skick än du lämnat den så kan du begära ersättning för det, eller om dom kräver betalning kan du vända dig till arn för att få tillbaka din bil gratis.   

Tycker också att du borde få någon form av kompensation för detta, om nu andra gått före i kön...   Såvida det inte är nåt alldeles extra som du ska ha på den bil som det kanske inte finns mer än 1 i personalen som kan fixa.

T.ex. Om du ska ha nån avancerad lack, och det kanske bara är en man som behärskar det bra så kanske det är en anledning till att du får vänta.
Det kan ju även förklara att andra bilar kommer ut före.

Men nu vet jag ju inte om det är så.

Bussförare
97 Inlägg
31 oktober 2006
sk8kungenapa skrev:
Har haft min bil inlämnad på verkstad för styling i 19v nu och den är inte lackerad än.
Det är sjukt länge och som ursäkt har jag fått höra att dom inte haft tid med min bil men ändå tog dom emot den.

Tack för alla svar

Fick du någon tidsram på hur långt tid det skall ta att styla bilen när du lämnade in bilen?

Jag är inte full, jag är beautiful

4 571 Inlägg
31 oktober 2006
axmark skrev:
sk8kungenapa skrev:

Tack för alla svar

Fick du någon tidsram på hur långt tid det skall ta att styla bilen när du lämnade in bilen?

Precis har du inte fått någon speciell deadline för när den skulle vara klar kan det bli svårt att ta det "högre upp" och jag misstänker på att det inte finns på papper heller.

Men Hämta bilen, och om de gjort någonting med den överhuvudtaget så ta det som kompensation.

273 Inlägg
31 oktober 2006
Skulle vara intressant att veta vilken firma det handler om!?

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

StylingFreak
220 Inlägg
31 oktober 2006
Trådstartare
Bilen ska inte få något som kräver special hantering av någon typ utan enkelt kjolpaket runt om och "orginal" lack på bilen.
En deadline sades inte men vi hade siktat in lite på så jag kunde kommit iväg på japmeet den 15juli.. vilket är GANSKA länge sen nu.
Bilen är nerslipad och kjolpaketet monterat och i stort sett klar för lack men inte gjort än. sen ska ju allt monteras på igen och gallret ska på och en japsdämpare.
Så kan jag säga till dom att är inte bilen klar på fredag så hämter jag den i det skick den är och betalar ändast för kjolpaketet men inte för någon form av arbete som gjorts på bilen?
Är sjukt less nu på att vänta på min bil.
Hinner inte ens provköra den i år.
Firman skiter jag i nu att hålla hemlig.
Stjernqvist Racing.

styling or tuning?

3 113 Inlägg
31 oktober 2006
ta tillbaka din bil och ge ut dåliga kommentarer än att låta bilen bara stå där och inget händer

Semper Fi

638 Inlägg
1 november 2006
sk8kungenapa skrev:
Bilen ska inte få något som kräver special hantering av någon typ utan enkelt kjolpaket runt om och "orginal" lack på bilen.
En deadline sades inte men vi hade siktat in lite på så jag kunde kommit iväg på japmeet den 15juli.. vilket är GANSKA länge sen nu.
Bilen är nerslipad och kjolpaketet monterat och i stort sett klar för lack men inte gjort än. sen ska ju allt monteras på igen och gallret ska på och en japsdämpare.
Så kan jag säga till dom att är inte bilen klar på fredag så hämter jag den i det skick den är och betalar ändast för kjolpaketet men inte för någon form av arbete som gjorts på bilen?
Är sjukt less nu på att vänta på min bil.
Hinner inte ens provköra den i år.
Firman skiter jag i nu att hålla hemlig.
Stjernqvist Racing.

Dom kan kräva ersättning för jobbet dom gjort, det har dom rätt till.
Du får nog skylla dig själv ganska mycket då ni inte kommit överens om en sluttid. Finns det papper/kontrakt på att jobbet ska göras?

Bit i det sura äpplet och hämta hem bilen samt betala det som du måste betala. Sen söker du upp någon mer seriös firma eller gör det själv om du klarar det.

Kommer väl nånting här snart!

Sök