Kan förtydliga: Bilen med original låser däcken i 90km/h, men i själva verket så låses däcken först när hastigheten sjunkit till 80km/h, då lättar ABS på trycket lite, o sen fullt tryck igen tills nästa låsning.
"Värstingbromsarna" låser däcken först när hastigheten sjunkit till 84km/h, samma sak här, ABS lättar på trycket, o sen fullt tryck till nästa låsning. Det som skiljer är då TIDEN mellan dessa låsningar. Säg att bilen med originalbromsar där kan ABS reglera bromstrycket två gånger/sekund, medan på bilen med "värstingbromsar" så hinns det med TRE regleringar/sekund. Då borde ju bilen med värstingbromsar stanna snabbare OM det inte blir en sådan paradox att bromsverkan är effektivare med FÄRRE regleringar...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure