3416
Sök

Plats med el för kort, rökigt arbete kring Stockholm efterfrågas.

39 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
Jag har ett udda problem. Bor i lägenhet i tätort (Sthlm) och skall göra ett jobb som kräver kompressor (finns) och är lite "rökigt". Jag har dock ingen lämplig plats att vara på nära bostaden där "min el" finns så har någon en idé på vart man kan vända sig för lite el(och lugn plats) under någon timme och kan producera lite krutluktande rök under en kortare period? Det är inget farligt och hade jag haft villa hade det varit lugnt. Men som det är nu med hundratals lägenheter med vädrande fönster inom "rökavstånd" känns det sådär at röka på..
Alternativet som jag ser det är att hyra generator men känns onödigt bökigt.

349 Inlägg
2 juli 2013
Har du ingen släkt / vänner som kan dela med sig av plats i en timme?

39 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
Har varken släkt eller vänner tyvärr..sad
Du kanske vill bli min vän.

Nä då klart jag har men inte med lämplig plats och i närheten av Stockholm. Har bokat generator till på måndag om inget annat kommer upp.

349 Inlägg
2 juli 2013
Hur pass mycket kommer det att ryka? Skulle kunna gå hemma hos mig.
Bor i Huddinge så det är 10min från centralen.

1 938 Inlägg
2 juli 2013
Jag har inget att bidra med men blev väldigt nyfiken på vad du skall göra.

39 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
Glesmark skrev:
Jag har inget att bidra med men blev väldigt nyfiken på vad du skall göra.

Jag skall testa kemikalisk rengöring av ventiler och insug. Inget avancerat men värt att testa innan man tar ner det för manuell rengöring. Baksidan med direktinsprutade motorer, de bygger mycket kol och skit.. sad

cewee skrev:
Hur pass mycket kommer det att ryka? Skulle kunna gå hemma hos mig.
Bor i Huddinge så det är 10min från centralen.

Vet inte alls hur mycket det ryker då jag inte gjort det men gissar att det är lite som Seafoam som vissa använder. Det jag ska köra är BG ISC med trycksatt applikation men liknande medel. Seafoam ser ut såhär vid enkel vakumapplikation: http://youtu.be/PdIGJbUJdv0

Tack för erbjudandet och är du ok med 3 feta 335or som rullar in och ryker lite så.. smile Annars har jag hyrt elverk och åker till närbeläget naturområde på måndag. big_smile

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök