Att väcka liv i bilen igen och ta fram BMW-känslan. I grund och botten är bilen ganska bra skick men utsidan har fått förfalla. Det mekaniska ska få sig en översyn (inklusive att besiktningsanmärkningarna naturligtvis ska fixas).... Visa mer
Snubblade på en E36 där jag såg en potential som den tidigare ägaren inte längre gjorde. Titeln i säljes annonsen var:
"BMW 316i Typ skräp -96"
Fanns bara en bild på bilen och den visade en del ytrost men en till synes ok bil. Den andra bilden var på besiktningsprotokollet och de 8 stycken tvåorna...... De flesta av ganska snäll karaktär och inga noteringar om rost under bilen. Tanken är att fixa besiktningsanmärkningarna och fräscha upp den både ut och invändigt så att den känns som en beemer igen:)
Renoveringen sker i stort sett rullande och ska ha ett klart högre tempo än mitt V40 projekt. Har redan hunnit påbörja en del jobb på bilen, t ex städat ur den invändigt.
Blev inte så mycket bilder igår även om det pågår arbete för fullt, mest med lacken. Har en förhoppning om att påbörja byte av framfjädrar eller fixa bakbromsar idag. Såhär blev i alla fall motorn efter en tvätt:
Nån som har nåt tips för att få bort resterna av den gulaktiga skyddslacken på ventilkåpan?
Det är alltid kul att se folk som sköter om gamla bmw´s. Min 525:a står nu uppallad i garaget, stoppat ner en 2,8 och håller på att fräscha upp den lite
Ser ut som du har en M43-motor, riktigt bra motorer det. Har haft två st bilar med det Jobba på så blir det kanon