3230
Sök

Byta slutsteg, vad tycker ni ?

342 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
vanten06 skrev:
Hur stor kabel behöver man, satte in en 21mm2 idag, hoppas att den räcker. Eller skulle ja dragit större?

21mm2 räcker till monoblocket. Hur grov kabel har du till MP 2000?

Du skulle kunna göra som så att du sätter ett kopplingsblock i skuffen och kopplar båda strömkablarna dit, sedan drar du varsin kort kabel från blocket till vardera steg.

har 16mm2 till MP 2000.

Va skulle jag vinna på att ha ett kopplingsblock då?

21 761 Inlägg
9 november 2006
#Det blir tex extra bra plusmatning till monoblocket.

#Om du vill byta upp dig till ett lite större steg så blir antagligen den gemensamma kabelarean från kopplingsblocket tillräcklig. Skulle inte arean räcka till så kan du dra en ännu större kabel till blocket men du kan ändå ha en lite tunnare kabel från blocket till steget om inte stegets kopplingsplintar har tillräckligt stora ingångar.

#Om du vill sätta ett tredje steg så behöver du kanske inte dra ytterligare en kabel, det är bara att dra ifrån blocket.

Egentligen är det enklast att redan från början satsa på ett kopplings/fuseblock och dra en grov kabel från batteriet, då underlättar det mycket inför framtida projekt.
Senast redigerat av Drönirettab (9 november 2006)

342 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
#Det blir tex extra bra plusmatning till monoblocket.

#Om du vill byta upp dig till ett lite större steg så blir antagligen den gemensamma kabelarean från kopplingsblocket tillräcklig. Skulle inte arean räcka till så kan du dra en ännu större kabel till blocket men du kan ändå ha en lite tunnare kabel från blocket till steget om inte stegets kopplingsplintar har tillräckligt stora ingångar.

#Om du vill sätta ett tredje steg så behöver du kanske inte dra ytterligare en kabel, det är bara att dra ifrån blocket.

Egentligen är det enklast att redan från början satsa på ett kopplings/fuseblock och dra en grov kabel från batteriet, då underlättar det mycket inför framtida projekt.

Har ju redan dragit kablarna, och fler eller större steg blir det inte. Så jag kör som jag har det nu.

21 761 Inlägg
9 november 2006
Ok, var bara ett litet förslag.

Sök