Öh...Om kompressorn skurit o den drivs av den där remmen du planerar att byta, så kommer det fortfarande att gnissla o lukta illa med den nya remmen. Varför? Jo för remmen nöts mot kompressorns remhjul, bara en tidsfråga innan remmen nöts av, om man nu står ut med oljudet o lukten. Problemet löser du antingen genom att byta rem OCH kompressor, eller att du sätter dit en rem som är anpassad till en bil utan AC (om det ens är möjligt?). Skall tillägga att kompressorn har i regel (alltid?) en magnetkoppling till remhjulet, denna koppling aktiveras när man trycker på AC-knappen varvid kompressorn börja gå. Det kan tänkas att din magnetkoppling har knasat så den driver konstant (nåja den är ju skuren så den lär inte gå, utan remmen som glider..)? Isf testa med att rycka strömkabeln till kompressorn. Jag är ingen expert på AC-system.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure