2860
Sök

AKUT HJÄLP! Audi 1.9tdi

94 Inlägg
25 juli 2013
Trådstartare
#21
Ger en trasigmagnetventil dessa symptom? Rycket förekommer men yttersta lite nu utan.boxen men då gå han slött men med boxen så går han som ett skott förutom rycken, ska till polarens jobb imorgon å skruva..

N75 är det magnetventilen?
00539 - Fuel Temp Sensor G81
00575 - Intake Manifold Pressure: Control Limit Not Reached
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
00527 - Intake manifold temperature sender
-G72
00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction

Allt förutom 00532, g72,  00575 å g72 försvann då jag nollade kan jag tillägga, så ge.några förslag jag kan kika på för blir nog.ett.x antal timmar skruva då jag ska köra till Stockholm till veckan å blir ju nästan orolig.....

Saker jag vet ska.kollas
N75, vakuumslantarna dit
, försöka trycksätta å se om de pys,
Wastegate
Lmm kolla trådarna å mäta strömmen etc.. Ny med turbo mekandet så va litte klurigt detta

Avstängd
10 388 Inlägg
25 juli 2013
#22
Hycklaren skrev:
Ger en trasigmagnetventil dessa symptom? Rycket förekommer men yttersta lite nu utan.boxen men då gå han slött men med boxen så går han som ett skott förutom rycken, ska till polarens jobb imorgon å skruva..

N75 är det magnetventilen?
00539 - Fuel Temp Sensor G81
00575 - Intake Manifold Pressure: Control Limit Not Reached
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
00527 - Intake manifold temperature sender
-G72
00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction

Allt förutom 00532, g72,  00575 å g72 försvann då jag nollade kan jag tillägga, så ge.några förslag jag kan kika på för blir nog.ett.x antal timmar skruva då jag ska köra till Stockholm till veckan å blir ju nästan orolig.....

Saker jag vet ska.kollas
N75, vakuumslantarna dit
, försöka trycksätta å se om de pys,
Wastegate
Lmm kolla trådarna å mäta strömmen etc.. Ny med turbo mekandet så va litte klurigt detta

00539 - Fuel temp sensorn är ju en specifik givare så; mnjaäe
00575 - Ja, den finns ju med som möjlig orsak
17978 - Nope
00527 - Också en specifik givare
00532 - Nope - Innebär att batteriet varit dåligt "någon gång" (kan vara så "enkelt" att batteriet håller på att bli dåligt, då återkommer den)

Felkoderna är ju något som kan ha varit där "hur länge som helst", därför har jag för vana att läsa ut felkoderna. Nolla, köra "ett tag" (en vecka eller något) och sen läsa av igen för att se vad som, om något, har kommit tillbaka. Det ger ju ett hum om vad som är "aktuellt"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

94 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
#23
Mätte kontakten som går till magnetventilen va 12v dit å.30ohm på stiften på ventilen, testade koppla 12v med.separata kablar å den låter ingenting, inget klick ingenting, gjorde en liten fail att glömma märka slangarna vart dom ska... En röd en.blå en svart,

En från luftinsuget?  Hittade bara ett litet hål som är just innan LMM, andra från wg å andra från turbon? Vad händer om de sitter fel?

Avstängd
10 388 Inlägg
27 juli 2013
#24
Hycklaren skrev:
Mätte kontakten som går till magnetventilen va 12v dit å.30ohm på stiften på ventilen, testade koppla 12v med.separata kablar å den låter ingenting, inget klick ingenting, gjorde en liten fail att glömma märka slangarna vart dom ska... En röd en.blå en svart,

En från luftinsuget?  Hittade bara ett litet hål som är just innan LMM, andra från wg å andra från turbon? Vad händer om de sitter fel?

Som sagt, den ska "klicka"

vet inte om denna hjälper dig något;

http://www.thewellings.co.uk/audi-sport/other/n75j.jpg


alternativt denna;

http://shaw-clan.com/n75.jpg

http://shaw-clan.com/n75.jpg
Senast redigerat av it_mutt (27 juli 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

94 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
#25
Okej.. Ja alltså min ser inte exakt likadana ut.. Men ska kika.. Vad för "problem" kan uppstå vid felkoppling?

Avstängd
10 388 Inlägg
27 juli 2013
#26
Hycklaren skrev:
Okej.. Ja alltså min ser inte exakt likadana ut.. Men ska kika.. Vad för "problem" kan uppstå vid felkoppling?

Inte en blekaste tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

94 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
#27
Nu efter jag kommit hem från Stockholm så har det uppstått ett nytt problem, när jag körde E4:an så vid vissa varvtal/hastigheter slutade bilen accelerera, va som stt den ströps,.ibland gick det bra,.idag gick den bra, parkerade den sen då jag skulle fara startade den, gungade oroligt på tomgång sen dog den, å startar inte nu..... Tankade diesel som en kompis gav mig som jag insåg när slutet kom att det var.skit i de så antar att de käppat igen någonstans, men vart ska jag felsöka?
Kollat filtret å såg fint ut,.gick blåsa i de osv... Slangarna som går till filtret gick delvis blåsa i,.vissa lät de som man blåste ett hål i en skitvägg typ..

Finns de nå mer filter? Ska jag kolla pumpen?

94 Inlägg
24 augusti 2013
Trådstartare
#28
Kan det vara startspärr? Kan man kolla vagcom med en bil som ej startar??

Avstängd
10 388 Inlägg
24 augusti 2013
#29
Hycklaren skrev:
Kan det vara startspärr? Kan man kolla vagcom med en bil som ej startar??

Lättast där är väl iofs att kolla om symbolen slocknar efter "någon sekund" när du slagit på tändningen.

OFTA (säkerligen inte alltid) startar bilen för att dö efter någon sekund när startspärren "går i".

- - Edit - -

Jag ska väl dessutom tillägga att dieselkärror är långt ifrån min hemmaplan
Senast redigerat av it_mutt (24 augusti 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

94 Inlägg
24 september 2013
Trådstartare
#30
Kollat felkoder igen å
01237
00539
01176 har jag fått nu


Sök