3882
Sök

Abs lampan lyser

3 Inlägg
11 juli 2013
Trådstartare
Jag blir galen. Köpte bilen för någon månad sen .. Den var fräsch och värd sina pengar. Till den där jävla Abs lampan började lysa. En kompis koppla in sin dator och det visa höger bak. Nu till min fråga fick en tvåa på besiktningen så klart. Och nu undrar jag går det att släcka den på nå vis själv? Prata med bilia enligt dom skulle det kunna kosta upp till 11000 mad så undrar om någon vänlig själ kan tipsa om nå annat billigare alternativ

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
11 juli 2013
Starrebarre skrev:
Jag blir galen. Köpte bilen för någon månad sen .. Den var fräsch och värd sina pengar. Till den där jävla Abs lampan började lysa. En kompis koppla in sin dator och det visa höger bak. Nu till min fråga fick en tvåa på besiktningen så klart. Och nu undrar jag går det att släcka den på nå vis själv? Prata med bilia enligt dom skulle det kunna kosta upp till 11000 mad så undrar om någon vänlig själ kan tipsa om nå annat billigare alternativ

Har hört att det finns nåt som heter ABS-krans, kan det vara skitigt där? Eller så är det ABS-givaren som är trasig. Vad är det för bil?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

3 Inlägg
11 juli 2013
Trådstartare
Oj förlåt tänkte inte att skriva det wink det är en V70 -97

297 Inlägg
11 juli 2013
Jag köpte nya givare bak och ABS/TC databox (begagnad) på E-bay för totalt ungefär 1400 spänn smile
Så ett tips är att kika där , så slipper du fuska bilen genom besiktningen .

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

3 Inlägg
11 juli 2013
Trådstartare
Åh det var inte så farligt dyrt heller smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
11 juli 2013
giavare bak är en standard sak, får man byta ibland, lite småjobbigt (trångt som fan vid tanken) men du köper givare bak (båda sidor sitter ihop) på biltema för 399:-

Jag har fått byta på samtliga av mina volvo v70g och 850is jag har haft...

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … BAK-65615/

ibland kan det även behövas lite kärlek i styrboxen (på v70), men ifall du skruvar bort den och lämnar den till en polare med lite lödvana (eller om du kan löda själv) så behöver det inte bli dyrare än en kaffe.

Sök