silversnurran skrev:
Säger ju bara detta vilken nivå ni ligger på om erat försäkringsbedrägerier.
Om man FRÅGAT vid ansökan om försäkring att huvudsakliga ägaren kommer vara under 24 år och försäkringstagare kommer bara vara andra brukare, om nu Volvia säger detta i samtal då jag ALLTID ringer in och tecknar försäkring då det blivit strul på min första bil med just detta. Men så det ni menar är att en som jobbar med att sälja försäkringar inte kan sitt jobb när dem intygar att min premie blir 100 kr dyrare i månaden och att självrisken blir 8000 kr om jag som inte står för bilen/försäkringen brukar den, då menar nu att dem inte kan sitt jobb?
Dem kan visst ha en generell grundregel men ringer man in och berättar hur det ligger till kan ni sitta där bakom skärmen med era lagstadgar och leka coola:)
Ha de gott puss haj
Skönt med förutsägbara personer, du svarar gärna upp och vräker ur dig din gojja för att sedan vid en direkt motrespons ignorera denna för att sedan fortsätta vräka ur dig samma felaktiga gojja längre ned.
Ja, den som säljer försäkringen är just intresserad utav att sälja försäkringen och är faktiskt i regel inte särskilt insatta i det juridiska samt att deras lönesystem är baserat på att just sälja försäkringar.
Att du/ni sedan inte kontrollerar villkoren är faktiskt erat som köpares problem då vad ni pratat om på telefon inte finns verifierat någonstans.
Hoppas verkligen att du förstår att Volvia som försäkringsbolag inte står över vad som är lagstadgat gällande försäkringar?
Här har du Volvias villkor saxat rakt ur deras text.
(första stycket är för dig särskilt intressant)
1.2 Vem försäkringen gäller för/försäkrat intresse
Försäkringen avser endast försäkringstagarens intresse. Försäkringen gäller endast om försäkringstagaren är fordonets verklige ägare och huvudsaklige brukare.
Detta innebär att du kan bli utan ersättning om du är registrerad som ägare och tecknat försäkring för fordonet, trots att du inte äger det och är huvudsaklige brukare.
I villkoren kallar vi de försäkrade för du respektive dig. Har du köpt bilen på avbetalning, kredit eller om du hyrt bilen har vi rätt att lämna ersättning till säljaren respektive ägaren till hyrbilen. Ersättning till säljaren lämnas högst med dennes återstående fordran enligt reglerna i Konsumentkreditlagen, lagen om avbetalningsköp eller lagen om avbetalningsköp mellan näringsidkare m fl.
http://www.volvia.se/sitecollectiondocu … i-2012.pdfså sluta tro och anse en jkl massa jidder nu utan förstå texten och ta den till dig istället för att vräka ur dig felaktighet efter felaktighet när detta ämne kommer upp.
ps ja jag är ascool till och med frääään, bara så du vet