Vettemannen skrev:
Mack skrev:
Kalltkaffe skrev:
Jag brukar gasa när folk kör om, fast, då är det tävlingssugna människor
Det är skoj, då går det an att de ligger nära, om en som vill tävla lägger sig bakom och ska köra om nästa dubbelfiliga väg, ba gaaasa :p
Så ibland kan ju det också vara en anledning, men inte ofta, att man visar att man vill tävla, då lägger man sig tätt intill bakom. Fast man gör ju inte det på random bilar, utan blir ju sånna man ser är trimmade/stylade och som körs utav en ungdom. :p
Vill bara inflika att jag ibland - läs ibland - kan faktiskt göra detsamma. Är det exempelvis dubbelfiligt, och jag länge har haft någon uppe i häcken läääääänge, som dessutom legat alldeles för nära även fast jag kört i laglig eller till och med lite ovanför laglig fart, så får dom ibland finna sig i att jag gasar på lite extra, mest för att ge dem en liten rotblöta.
Lägg då särskilt till om bilen uppenbart är "stylad" och körd av en ungdom.
Det är bara så kul att se dem kämpa lite extra..
Moralkakorna förväntar jag mig nästan komma på direkten, men jag står för det jag just har sagt.
Ser inte problemet. Det är ju dubbelfiligt så dom kan ju köra om men dom ska ligga och slicka röv. Då är det bara att retas lite!!! Du gör rätt!
/Benny
Det jag gör fel är väl att gasa på när de närmar sig jämsides..just så dom får jobba lite mer för att ta sig förbi.
Men när de har haft så många chanser men inte tagit dem innan - för annars gör jag ju inte så här - så känner jag att dom fan får skylla sig själva..
Men som sagt. Mycket handlar om situationen också, och om jag känner att det är "säkert" att göra så.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.