Har tidigare haft en projekt tråd om min 350Z, som innehöll mest utseende, nu har jag börjat göra lite motormässiga uppdateringar och kommer titt som tätt ploppa upp lite nya saker!
Så här såg bilen ut när jag köpte den för 2 år sen, allmänt tråkig så här i efterhand.
Efter en vinter i garaget såg den ut såhär.
Nu i Vinter bestämde jag mig för att strunta i utseende och lägga krutet på motor, avgas, väghållning och stereo.
Beställde hem 10st MDU Coilover kit, 8st 200sx och 2st till 350z, vi var ett gäng på Nogs.se som gjorde gruppköp.
Beställde även hem MDU Camberstag.
Skulle ha fått med hylsor till dom men de saknades, och då var skillnaden ganska så stor på dom nya vs orginal.
Jobbar polaren pressade ur bussningarna och svarvade nya, som vart helt kanon.
Montering av Coilovers.
Lackat kräningsstaget i HKS lila, dock ser det blått ut på bilden. kommer bättre bilder på de om nån vecka
Tanken är att alla stag i hjulhuset och under bilen ska bli lila.
Färdigt att montera.
Bakre undre kräningshämmare
Byggde garaget i Höstas, så är enortm skönt att ha bilen nära hemmet igen nu när man fått en knodd
Tillverkade ett Ground Wiring kit, läste en hel del om det och var väldigt skeptiskt till att det skulle märkas nån skillnad.
Vart förvånad när växlingarna går både fortare och mjukare. Fråga mig inte hur det fungerar men de gör det!
I går monterade jag ett par Kinetix Testpipes, riktigt skitgöra och få bort katalysatorerna. nu är dom på plats men måste fixa ny packning då det är läckage i en skarv.
Monterade på Lambda spacers på dom så inte motorlampan ska lysa, funka klockrent!
Får tacka John (_abrahamsson ) för hjälpen med monteringen av Testpipesen
Hans projekttråd kan ni följa här--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748
De är en Skyline R32 GTR.
Kommer bilder på när dom är monterade under veckan
Lagom låg är den nu, klarar besiktningen med 1cm så man slipper ställa om dom.
Kommer lite mer uppdateringar i veckan! Håll ut!