Vart en helkväll i garaget, Johan kom över en sväng så vi drog i gång direkt.
Han hade med sig en flaska Plastidip som vi skulle prova på emblemet som sitter i fronten.
Lite maskande och på med dippen, 3 lager.
Vänta en stund och sen maska av och riva bort överflödig plastidip. Vart kanon
Vi hjälptes åt att riva plenumet då den nya spacern som ska ge lite extra HK kommer i veckan.
Har varit lite skeptisk till om de verkligen ger något, men efter en hel del läsning och dyno papper så verkar det faktiskt som om det ska bli bättre. återkommer med det senare i veckan.
Övre plenum borttaget.
Det som jag trodde gick sönder var inte så farligt, var de här stabilisator staget som satt löst - på båda sidor.
Så ni som kör 350z kika efter så muttrana sitter nästa gång ni lättar på hjulet. blev ett klonkande ljud när man svängde så märktes rätt väl att de var nått som var löst
Sen var de dags för lite roligare grejjer, rem byta och byta av remskiva.
Unorthodox lightweight crankpulley, bilen ska bli lite mer varvvillig nu. Var en väldans skillnad på vikt!
Började med att lätta på spännrullarna, 2st
skruva ner justeraren
Sliten rem, var verkligen dags att byta den.
Därefter lossade jag på remskivan, vilket inte var en rolig historia, bulten som håller den sitter enormt hårt. pluss att de inte går att hålla mot remskivan vilket gör att du bara drar runt motorn.
Fick sätta spärrskaftet med en förlängare ner i golvet och sedan dra igång så startmotorn drar igång. vilket knäcker till och får bulten att lossna. var en hel del trix med det men fick loss den tillslut.
Nya remskivan.
På med de nya remmarna och tillbaka med allt. Så vackert så man blir tårögd
Nu inväntar jag Plenum spacern, tror den landar på måndag så då blir det att plocka ihop det.
Därefter är det grenrören som ska på.
De var allt för ikväll.