Ser bra ut det här , bra jobbat . Dock ser jag redan nu att din hemmabyggda låda i torpedväggen är för liten och kommer ta i fördelaren och tändkablarna , det fixar du lätt med slägga och stämjärn .
Ser bra ut det här , bra jobbat . Dock ser jag redan nu att din hemmabyggda låda i torpedväggen är för liten och kommer ta i fördelaren och tändkablarna , det fixar du lätt med slägga och stämjärn .
Sitter som handen i hansken. Men tror inte din hästa *** får plats i lådan tyvärr.
Imorgon blir det uppstart av motorn för första gången på 3år tror jag. Fick gjort lite extra grejor idag. Så som höja bromsbehållaren, satt dit en gaswire från en b23a pga längden. Satt dit llite slangar kablar osv.
Tjena fösökte starta motorn i några timmar idag men gick fan inte igång har ni några ideer vad som är fel motorn har gnista och bensin. Tänder till någon enstaka gång typ.
Rätt tändföljd? Sitter svänghjulet rätt? Funkar alla Boxar som de skall?
Svänghjulet är rätt bytte även givaren till det. Satte dit en bättre btr så stiften blir inte riktigt lika blöta. Tändningen är rätt. Byte givaren till boxen. Hostar till ibland och baktänder som fan när jag släpper nyckeln