3504
Sök

V70 -98 låses inte upp med nyckel

Forummoderator
26 339 Inlägg
16 december 2013
Nu när den här gamla tråden dras upp så fick det mig att fundera..det där ljudet hör jag inte alla gånger. Var ett tag sedan jag hörde det. Kanske inte är någon centrallåsmotor som bråkar?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

914 Inlägg
16 december 2013
Ta en titt i instruktionsboken,där står följande:
Om man lämnar nyckeln i tändningslåset och stänger förardörren antingen från insidan eller utsidan så hörs en signal från den centrala låsningsmekanismen att förardörren är olåst.Detta hörs som ett surrande och kommer ifrån c-låsmotorn.
Och att nyckeln ej passar i koffertens låscylinder beror nog på att det finns 2 st typer av nyckel.En huvudnyckel och en service nyckel.Detta syns på fräsningen i mitten av nyckel(den längsgående fräsningen)Den är fyrkantigt fräst på huvudnyckeln och snedfräst på servicenyckeln.Service nyckeln passar bara i tändningslåset och dörren.Medans huvudnyckel ja precis som det låter passar i samtliga låscylindrar.Även detta står i instruktionsboken.

Forummoderator
26 339 Inlägg
16 december 2013
Aronson skrev:
Om man lämnar nyckeln i tändningslåset och stänger förardörren antingen från insidan eller utsidan så hörs en signal från den centrala låsningsmekanismen att förardörren är olåst.Detta hörs som ett surrande och kommer ifrån c-låsmotorn.
Och att nyckeln ej passar i koffertens låscylinder beror nog på att det finns 2 st typer av nyckel.En huvudnyckel och en service nyckel.Detta syns på fräsningen i mitten av nyckel(den längsgående fräsningen)Den är fyrkantigt fräst på huvudnyckeln och snedfräst på servicenyckeln.Service nyckeln passar bara i tändningslåset och dörren.Medans huvudnyckel ja precis som det låter passar i samtliga låscylindrar.Även detta står i instruktionsboken.

Där hade vi svaret på varför det låter. Tackar!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 586 Inlägg
17 december 2013
Aronson skrev:

tackar

58 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
ja, det gjorde det för mig med. jag kan rekommenderar att göra något åt det.
Haft surrandet ett halvår nu.
Numera får jag drämma igen dörren så innhåttahel**te innan innebelysning släcks och dörren faktiskt stängs helt.
Ibland måste jag starta bilen och stänga dörren igen innan den stängs ordentligt och det där lilla surrandet hörs.

Jag byter hela låskista nästa vecka och hoppas att det får slut på surrandet och dörren går att stänga smile

och det där med att byta nyckel till olika låsen.. det har jag redan testat! still not working hmm
Senast redigerat av VooDooDoll (18 december 2013)

Sök