Av tvättad efter ha dragit ur den ur skogen . Den var i mycket bättre kodition än vad jag trodde . va senas på bilprovningen 1986 sen hamna den på en loge fram till 2007 å sen drog dom ut den i skogen för jävla onödigt enligt mig... Visa mer
Nu ska jag till slut börja med ett projekt efter jag fått i ordning i garaget . De handla om en bubbla av årgång 1964 en 1200. bilder kommer upp snart när de börja röra på sig lite
Jo den har klara sig rätt så bra trotts att dom plocka ut den från logen . blir väl lite mer göra i kväll få se om jag läger en till upp datering i kväll eller i morgon
Nja den är väl sliten 50 år gammal bil så de har ju satt sina spår . blir ingen orginal bil utan en rat look bubbla . har varit å hämta en annan motor i går i delar så de blir lite mer fart i den
han med lite i går kväll när familjen sov så nu är golvet genom gått å i stort set klart som tur va var de inte så mycket har ett hål i ena värme kanalen kvar i bilen å fixa sen så
Tog även en bild på den otroligt vassa 1200 motorn som ska få ge plats till nå betydlig värre
1600 cc block 1700 cylindrar 1500cc toppar som är odning gjorda för att passa på 1700 cc cylindrar annan kam dubbel förgasare allt ligger i låder så blir å sätta sig å pilla med de i vinter mörkret å dricka nån öl å längta till sommaren ska hämta mer bubbla saker hos en kille nästa helg få se om man stöter på nå mer fränt då
Man tackar för de jo då de duger i alla fall ska väl göra ett ryck i helgen med bilen. Håller på bygger en enklare form av start start bänk. så höll på med e i går kväll bilder kommer upp så fort de blir klar
Då var de dags i gen å lägga upp lite har hunnit gjort en del fas man inte har hunnit satt sig vid daton nå på kvällarna så här kommer lite bilder på de jag gjort
En gammal låda som lagren har skurit i så den blir perfekt å göra en motorstart bänk av
Efter en del skruva å sågande så fick jag den del jag ville ha av låda så de var bara på börja bygga på ett stativ så man kan sätta fast kåpan på
Testade sprängkåpan mot ett tomt motor block innan de var dags å bygga fötter på de
så vart de med fötter på sprängkåpan för till fälle står de still med de lilla sido projekt å fortsäte med bilen fick tag på ett nytt 6v batteri så jag kunna starta bilen så man kunna ta sig en prov tur
Efter lite pillande så starta den å då upptäckte jag att jag inte hade nån laddning på den men tog mig en prov tur ändå å fick inte bromsarna å släppa så de va bara å börja mecka med dom
De var ett rent helvete å få av bromstrumerna efter som justeringarna satt fast men efter lite våld å en jävla massa svordomar fick ja i tur de å in såg att cylindrarna satt fas som fan så bestämde mig att bygga om de med den andra framvagnen jag har så de blir skivbromsar på na
så efter en studs vevade så var orginal fram vagnen ner tagen så då var de dags å börja veva upp den andra framvagnen som är utrustad med droppade spindlar å sänknings sats för stavarna å framför allt skivbromsar
så efter ett tag var den på plats den nya framvagnen nu åter står de bara å få dit styr stag å lite andra saker men de är vad som hänt fram till nu så de rör på sig i alla fall