3545
Sök

Hur vet jag om ratten passar?

68 Inlägg
18 juli 2013
Trådstartare
Tänkte köpa en ratt till min GMC men vet inte alls hur det ser ut bakom ratten.

Ratten jag tänkt köpa har 6 st hål formade i en cirkel men brukar inte originalratter ha en mutter i mitten?

Måste man ha någon sorts adapter? Finns det standarder så att alla adaptrar passar till alla bilar eller måste man ha speciella adpatrar för varje bil?

Mvh

1 196 Inlägg
18 juli 2013
Du måste ha ett rattnav (adapter) det brukar oftast vara olika rattnav till olika bilar, inte många som har samma

68 Inlägg
18 juli 2013
Trådstartare
Spiike skrev:
Du måste ha ett rattnav (adapter) det brukar oftast vara olika rattnav till olika bilar, inte många som har samma

Okej, men brukar det vara så att alla sportratter har samma "bultmönster" så att alla rattnav gjorda för sportrattar har 6 st skruvhål? Jag tycker nämligen det ser ut som att alla sportrattar har 6 st skruvhål, men frågan är om bultmönstren är likadana på alla?

1 196 Inlägg
18 juli 2013
Tror det finns 2 olika bult mönster, alltså av dom med flera skruvar, men du måste fortfarande köpa adaptern från den som bara sitter med en mutter till så du får massa små hål

68 Inlägg
18 juli 2013
Trådstartare
Spiike skrev:
Tror det finns 2 olika bult mönster, alltså av dom med flera skruvar, men du måste fortfarande köpa adaptern från den som bara sitter med en mutter till så du får massa små hål

Jepp. Hur tar jag reda på vilken adapter som passar min bil?

1 196 Inlägg
18 juli 2013
Hurgorjag skrev:
Spiike skrev:

Du kontaktar dom som säljer rattnav, vet inte vilka som håller på med jänkare förutom nåkab

68 Inlägg
18 juli 2013
Trådstartare
Spiike skrev:
Hurgorjag skrev:
Spiike skrev:

Du kontaktar dom som säljer rattnav, vet inte vilka som håller på med jänkare förutom nåkab

Okej, tack för hjälpen. smile

Sök