DasAuto skrev:
hellmix skrev:
Efter några trådstarter och läst andra trådar och tidningar om Audi, BMW 3 och 5 serien så blir nog vinnaren
www.blocket.se/stockholm/Audi_A6_3_2_Qu … =9&w=2 ska fara och titta på den allt idag eller på onsdag men det lutar nog att bli ett köp.
Vad har ni för egna erfarenhet om den typen av bil?
Det enda negativet jag hitta om bilen va någon artikel på aftonbladet som handlade om -04 modellen men förutom det har jag bara läst positiva saker om bilen.
Läser man tyska undersökningar så ligger just A6 modellen framför både 3-serie och 5-serie när det gäller skador etc,(menar alltså åt det positiva hållet)
Min har gått ca 8200 mil nu och det enda felet jag haft har varit att batteriet dog, fick ett nytt gratis dock.(detta var efter att nybilsgarantin gick ut)
Annars har det varit någon glödlampa som gått osv.
3.2 V6 hade jag avstått från enbart på grund av de dyra reparationskostnaderna IFALL motorn rasar, och det har hänt att dom rasat, ganska ofta faktiskt.
Problemet är den att det finns inte så jätte många roliga motorer i A6 enligt mig, 2.0T är väll mer ett ekonomiskt val, helt ok motor men inget speciellt, förvånande snabb för att vara i en sån stor bil, men som sagt inget fartmonster. 3.2V6 är säkert underbar, men just tanken på att den kan gå sönder samt att det kostar 60-70 lax
3.0 TFSI är ju den finaste motorn tycker jag, men den kostar också.
3.0TDI är givet val ifall man gillar diesel. Kostar också en del.