Nahe!
Nu är det ju så att man har en del att skriva!
Har nämligen fixat en del, dock inte uppdaterat tänkte jag gör ett större inlägg så det inte blir på tok för många inlägg här!
Iaf det som hänt sen sist är att jag slängt in förra baslådan från Saaben så man har något att dunka med tillfälligt iaf
Sen även fått hem med DLS slutsteg sen ett par DLS RCA kablar.. nu väntas bara DLS högtalarna..
Förhoppningsvis kommer dessa i veckan
Iaf det som gjort är att jag igår ( 26/8 ) va på skroten och hämtade en liten sak
Nämligen dessa!
200 kr för dem båda
ena sidan måste jag dessvärre våtslipa lite för att få dem lite finare
Sen köpte jag en till som är lite "bara för att"
Spolarmunstycke till hö framlykta..
Min har en tendens att inte spruta så jätte bra så den va igentäpp tro jag..
Och bilen jag tog den från hade ingen men i bagaget låg en splitter ny!
I original påse och allt med artikel nummer osv..
Denna köpes för 50 kr..
Undra vad en ny kunnat kosta?
Iaf sen idag blev det 2 saker gjorda!
Pärlan förtjänade lite vatten för att se lite trevligare ut!
Dessutom har min klocka blivit värre... den har haft typiska problemet med Galant Gen 8 att klockan glappar så ibland slocknar den och man får ställa in tiden igen.. lagom irriterande ?
Så detta åtgärdade vi !
Hur kommer över bilderna!
Klockan på sin plats innan man ens börja
Fått bort hela lampsatsen!
Sitter med 4 clips!
Klockan lite små delad.. va lite delar att ta bort..
Men sjukt simpelt!
Själva "kretskortet med klockan och kondisar"
Det jag gjorde va att jag kollade över alla lödningar. hade en som va lite sprucken så körde över den med lödtången... verkade inte bli nån skillnad ...
Testade att slänga ihop den igen!
Ser ju ut att fungerade?
Då testar vi att skaka på den som in i bomben och hit och dit och vicka på allt som går...
Den slocknade aldrig faktiskt!
Va bara när man körde på gupp eller något som den slocknade så hoppas det är löst!
Allt för idag!
Kommer nog mer redan imorgon tror jag om man får tummen ur röven!