Hej 2 månader senare
Luftningen gick inte helt smärtfritt... Gängpaj på en nippel, hade en jäkla tur så det gick gänga om och få i nytt... Att köpa begagnat ok var varken lätt att hitta eller billigt...
Något som däremot gick relativt smärtfritt var besiktningen. Jag tog ledigt tors-fre för att åka till Bug Run, tänkte åka till skroten på torsdagen och köpa lite grejer till min andra bil (Jettan), men det var stängt torsdagar... Funderade på vad jag skulle göra istället och tog då en spontantid för besiktning. Till allas förvåning (typ) så gled den igenom med underkänt på läckage i avgassystemet men ingen efterkontroll. Så nu rullar den till juli 2017
Så här såg härligheten ut 5 minuter efter besiktningen. Eftersom det var en spontanbesiktning direkt ur carporten så har den vinterns smuts över hela sig
Tog mercan till jobbet första dagen efter Bug Run var över, behövde tanka som vanligt med bensinslukaren nr 1...
Även servat bilen lite senaste dagarna, här har ni gamla vs. nya luftfiltret t.ex....
Lite skillnad?
Nu senast igår bytte jag olja i mercan (det behövdes...) och grejade lite med Jettan
Och slutligen några random-bilder från senaste veckans cruisande.
Det jag ska göra nu är att byta ut nästan hela avgassystemet. Tidaholms vägbulor har tagit mer än jag trodde på det, var lite hål överallt från motorn till bakaxeln typ... Dämparen i mitten hade decimeterstora hål så just nu vrålar den... Planerna är att byta ut mittre dämparen mot rakt rör, tighta till det lite så att det inte skrapar, och sedan ny burk bak. Hoppas få ut lite gött ljud ur sexan så att man får ut något av bensinförbrukningen....