Jag säljer aldrig originalfälgar, sätter på vinterdäck på dom istället. Värderar bilen lägre om det inte finns. 5000:- är ett kanonpris för ett par GTi fälgar.
Herr Ågren har kommit tillbaks nu iaf. Då fälgarna ligger kvar hos däckhandlaren och affären är egentligen inte gjord än. Det sker på onsdag. Jag har fått pengar från däckverkstaden och de ska få pengar från de som köper fälgarna. Funderar på att hämta tillbaks fälgarna....
Herr Ågren har kommit tillbaks nu iaf. Då fälgarna ligger kvar hos däckhandlaren och affären är egentligen inte gjord än. Det sker på onsdag. Jag har fått pengar från däckverkstaden och de ska få pengar från de som köper fälgarna. Funderar på att hämta tillbaks fälgarna....
om de inte betalt någonting så hämta dem omgående, du kommer inte ångra dig, behåll dem
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Åker och hämtar fälgarna imorrn. Erbjuder dem att köpa mina vinterfälgar istället så använder jag gtifälgarna som vinterfälgar. Ett gott samvete är bättre än pengar i plånkan.
Åker och hämtar fälgarna imorrn. Erbjuder dem att köpa mina vinterfälgar istället så använder jag gtifälgarna som vinterfälgar. Ett gott samvete är bättre än pengar i plånkan.
Och hur kommer dom fälgarna se ut efter en vinter? Kommer väll inte vara vädra någonting när det har börjat ärga?
Och hur kommer dom fälgarna se ut efter en vinter? Kommer väll inte vara vädra någonting när det har börjat ärga?
Är det några fälgar som klarar vintern så är det originalfälgarna . Iaf av mina tidigare erfarenheter.
Tycker du får stå ditt kast, ett ord är ett ord. Du har faktiskt gått med på att göra en affär med denna familj och dessutom fått betalt i förskott! Jag personligen tycker det är väldigt dåligt gjort av dig moraliskt att först sälja och göra upp affär för att sen ta tillbaka denna överenskommelse just pga att du ev nu vet att du kanske kan få mer för dom (eller ev behålla). Detta anser iallafall jag att du bör ha tänkt igenom både en och två gånger innan. Du har ju i stort sätt ingått ett muntligt avtal och det är lika giltigt som ett skrivet.
Då jag bytte upp mig till den nya golfen(mk 7), så ville faktiskt märkeshandlaren ha original fälgar på bilen så jag fick lov att använda mina sommarfälgar som vinterfälgar på den nya istället och dom klarade en hård vinter med mycket salt utan att ta skada, men som sagt - behåll orginalfälgarna...
Tycker du får stå ditt kast, ett ord är ett ord. Du har faktiskt gått med på att göra en affär med denna familj och dessutom fått betalt i förskott! Jag personligen tycker det är väldigt dåligt gjort av dig moraliskt att först sälja och göra upp affär för att sen ta tillbaka denna överenskommelse.
Måste nog hålla med där.
Räkna inte med att däckfirman eller familjen går med på detta. Om familjen säger ok då är det ok.
Tycker du får stå ditt kast, ett ord är ett ord. Du har faktiskt gått med på att göra en affär med denna familj och dessutom fått betalt i förskott! Jag personligen tycker det är väldigt dåligt gjort av dig moraliskt att först sälja och göra upp affär för att sen ta tillbaka denna överenskommelse just pga att du ev nu vet att du kanske kan få mer för dom (eller ev behålla). Detta anser iallafall jag att du bör ha tänkt igenom både en och två gånger innan. Du har ju i stort sätt ingått ett muntligt avtal och det är lika giltigt som ett skrivet.
För mig låter det snarare som att familjen såg ett bra tillfälle att lura till sig originalfälgarna för en struntsumma ("Fort, ge honom pengar så att affären är sluten!").
Tycker du får stå ditt kast, ett ord är ett ord. Du har faktiskt gått med på att göra en affär med denna familj och dessutom fått betalt i förskott! Jag personligen tycker det är väldigt dåligt gjort av dig moraliskt att först sälja och göra upp affär för att sen ta tillbaka denna överenskommelse.
Måste nog hålla med där.
Räkna inte med att däckfirman eller familjen går med på detta. Om familjen säger ok då är det ok.
Ni missförstår, familjen har inte betalat ett öre än. Däckkillen gav mig pengar så länge tills familjen kanske kommer och köper fälgarna på onsdag. Hade familjen gett mig pengar hade jag inte ens tittat tillbaka.
Alltså fälgarna ligger på däckverkstan och jag fick pengar av verkstaden så jag kunde lämna dem där tills familjen kommer dit och pröjsar och får det monterat.
Alltså fälgarna ligger på däckverkstan och jag fick pengar av verkstaden så jag kunde lämna dem där tills familjen kommer dit och pröjsar och får det monterat.
Ja det betyder ju att du har sålt dem till däckfirman som ska sälja dem till familjen. Däckfirman har redan gjort klart affären med dig. Därför du fick pengarna.
O lämnar däckfirman tillbaka fälgarna då blir familjen sur eftersom de hade en överenskommelse, o går sedan till en annan däckfirma.
Var nöjd med dina 5k. När du säljer bilen bryr sig ingen om det. O man kan ju inte basera hela sitt ägande på hur mkt man får när man säljer. Då skulle du inte köpte några nya.
Nej överenskommelsen var att om de inte köper fälgarna så ska jag ge tillbaka pengarna och hämta fälgarna. Han gjorde på det sättet för att vara schysst då han var intresserad av produkter som jag har att erbjuda. Det här blev väldigt komplicerat känner jag.
Måste nog hålla med där.
Ni missförstår, familjen har inte betalat ett öre än. Däckkillen gav mig pengar så länge tills familjen kanske kommer och köper fälgarna på onsdag. Hade familjen gett mig pengar hade jag inte ens tittat tillbaka.
ge firman tillbaka pengarna och ta fälgarna, inget är klart förrän du hämtat dem
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Har familjen inte hämtat fälgarna i utsatt tid så är dom enligt avtal dina att behålla, att gå med på en deal för att sedan backa ur gör man inte, muntligt avtal gäller. Man får stå för sina affärsöverenskommelser även om dom är dåliga. Familjen har inte som någon var inne på "lurat honom" dom fick/gav ett pris och det blev accepterat av bägge parter, är man osäker ber man om betänketid istället för att vara oärlig och bryta avtalet.