3409
Sök

Voyager för 10' - värt?

24 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
Har blivit erbjuden att köpa en Chrysler Voyager från 99 för 10 000 kr och undrar om det är en bra affär?

Bilen är felfri, 2,4 liters bensinare med manuell låda, 7 sitsig, bes o skatt till september, drakrok, mörkblå.

Är det nåt att slå till på eller det en dålig affär?

Köper jag den så är tanken att sälja den vidare ganska omgående med en förtjänst på nån tusenlapp.

Finns det någon marknad för en sån bil eller är det bara slöseri med tid och pengar?hmm

Saabifierad
2 031 Inlägg
4 augusti 2013
Den absoluta snikmodellen av Voyager verkar du ha blivit erbjuden, jag skulle ha avstått då marknaden är rätt liten för dem. Samtidigt är den enbart besiktigad och skattad i 2 månader, fanns det ett litet intresse för denna modell drar detta ner det ännu mer.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

24 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
Jo en snikis är det allt. Men jag tänkte att familjer med många barn som inte har den bästa ekonomin kan vara intresserade? Plus att den är manuell vilket borde vara bra då många Voyager har problem med automatlådor? Men jag kanske tänker fel...?

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 augusti 2013
E34BRILLANT skrev:
Jo en snikis är det allt. Men jag tänkte att familjer med många barn som inte har den bästa ekonomin kan vara intresserade? Plus att den är manuell vilket borde vara bra då många Voyager har problem med automatlådor? Men jag kanske tänker fel...?

Jag tänkte precis detsamma. Slippa automat kanske är bra på just dem?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

450 Inlägg
4 augusti 2013
man gör inga plus affärer som privatperson

Saabifierad
2 031 Inlägg
4 augusti 2013
E34BRILLANT skrev:

Tror de hellre kollar på en Mitsubishi Spacewagon eller en Chevrolet Transport från samma årtal, klart bättre bilar i samma prisklass.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

24 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
Henrik-N skrev:
man gör inga plus affärer som privatperson

Nej inte om man kör bilarna ett år själv men annars går det fint att göra plus affärer. Men sen var det väl inte det jag ville diskutera heller? Utan snarare huruvida det går att göra det på just en Voyager, har ingen erfarenhet alls av amerikanska bilar.

24 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
Slash skrev:
E34BRILLANT skrev:

Tror de hellre kollar på en Mitsubishi Spacewagon eller en Chevrolet Transport från samma årtal, klart bättre bilar i samma prisklass.

Stämmer säkert. Får sova på saken!

Sök