Nej! Men det måste vara packningen! När ja hällde i vatten i bilen så rann det in i 4 cylindrar. Jag har väldigt svårt att tro att blocket har spruckit så mkt eller att toppen har spruckit så mkt! Det rann ju vatten och olja från baksidan av motorn och det måste ha kommit från pckningen
jag skulle provtrycka motorn o kolla det först istället för o riva den.... för är topp packningen hel så är det ju något annat... och skulle vattnet rinna ur så skulle tempen öka markant rätt fort... du såg inte om det blev ett stort rökmåln bakom dig när du körde?
ser ju inte direkt ut att bero på topp packningen iaf... har du kollat så du har gnista på alla tändstift o sånt??? lr att topp bulltarna va åtdragna ordentligt så den inte läckte smygluft nån stans lr så... rann vattnet rakt igenom motorn när du fyllde på i kylar kärlet???
jag skulle om ja va du köpa en ny topp packning o sätta tillbaka allt igen o testa med en annan mer PÅLITLIG komp testare och starta bilen för det har inget att göra med topp packningen iaf....