7 augusti 2013
Trådstartare
Hej. Jag äger en Volvo 850 från 1994 och har märkt ett par problem med ljudet i de bakre hatthyllehögtalarna (Pioneer 6x9). Det sprakar och knastrar ur dom efter att jag har dragit en kabel från stereon (Pioneer DEH-X9500BT) till slutsteget och min subwoofer.
Jag drog den precis bredvid lågnivån och har nu försökt få dom så långt ifrån som möjligt utan framgång. Hur som helst så kan jag beskriva lite hur/när ljudet kommer:
1. Jag startar stereon, sätter volymen på lägsta och kan redan nu höra lite sprak i högtalarna.
2. Jag höjer volymen ytterligare och märker direkt att detr börjar spraka. Jag sänker till absolut 0% volym och då sprakar/knastrar det ur högtalarna en stund (10sek) och låter som att man pyser ur en ballong ur dess mynning ungefär samt att det sprakar och har sig.
3. Jag rör alla kablar vid slutsteget och märker inte att ljudet förändras någonstans p.g.a glapp eller så.
Jag har satt på Highpassfilter i Stereon och det förändrades liite då men det knastrade fortfarande, främst när det kom basgång i låten.
Jag har även testat skifta mellan LPF och HPF på Slutsteget utan framgång.
Hur fixar jag detta?
Tack på förhand!
Senast redigerat av MSph (7 augusti 2013)
Volvo 850 T5 -94