Då ljusnar det lite.
Fick bonus från jobbet för "väl utfört arbete".
Inte jättemycket. Men tillräckligt för att BMW:n ska få lite kärlek av någon som har mycket tid och verktyg och billyft.
Dvs en verkstad.
Så nu på Fredags ställs bmw:n på igen, skatten betalas, vinterdäcken sätts på.
Sen bogseras den över till verkstan för byte av koppling, byte av startmotor och petade in även ett byte av styrleder och hjulinställning när dom ändå har den där.
Verkstadstiden är inbokad till 28:e Januari.
Kostnad: 11500 kr
Byte koppling, inklusive reservedelar: 7800 kr
Byte av startmotor inkl reservdelar: 2500 kr
Byte av styrleder hö/vä + hjulinställning, endast arbete då jag har reservdelar: 1200 kr
(lite dyrt men vafan blir ju klarna på skiten endå)

Smakar det så kostar det när man inte har tillgång till verkstad själv att meka i.
Sen kommer jag bara att tvärt rasta bmw:n lite, tvätta av den, sedan ställa tillbaka den i garaget och köra volvon tills dess att den får körförbud (sista mars). Onödigt att ha ute bmw:n för mycket i saltet.
Sen beställa hem olja och filter för att göra en egen liten service på bmw:n innan 1:a april.