3295
Sök

Köpråd Diesel 150tkk

881 Inlägg
34 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#22
PlumCrazy skrev:
Jaguar XF

Hittar du en sådan lågmilad för 150tusen så slår jag till.

881 Inlägg
11 augusti 2013
#23
Motors skrev:
PlumCrazy skrev:
Jaguar XF

Hittar du en sådan lågmilad för 150tusen så slår jag till.

Lågmilad stog det inget om. För 150 tkr är inga problem att hitta en, om du är beredd att importera.

Ska du ha lågmilad och billigt inom Sverige får du nog ta och titta på t.ex. KVD.se. . smile

(Billigaste på Blocket kostar 199 tkr med 12500 mil.)


34 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#24
PlumCrazy skrev:
Motors skrev:
PlumCrazy skrev:
Jaguar XF

Hittar du en sådan lågmilad för 150tusen så slår jag till.

Lågmilad stog det inget om. För 150 tkr är inga problem att hitta en, om du är beredd att importera.

Ska du ha lågmilad och billigt inom Sverige får du nog ta och titta på t.ex. KVD.se. . smile

(Billigaste på Blocket kostar 199 tkr med 12500 mil.)

Precis, Och importera en så kostar det först och främst att få hem bilen, sen ska bilen reggas, sen vinterdäck + motor och kupévärmare
Så det blir ändå rätt så dyrt i slutändan tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 augusti 2013
#25
Motors skrev:
Rquired skrev:
Motors skrev:

Självklart hade en 525 vart riktigt fint, gäller det samma sak hära att köpa en från -08?, jag tänker inte köpa en som gått mera än 14k mil.. Och när kom lågskatten för en 5serie??
Verkar vara svårt att hitta en lågskattad och lådmilad  525 för 150tkk


/motors

Generellt så blev skatt och förbrukning lägre i samband med uppdateringen i mars 2007 men tänk på att 520d fick vänta ett år på den nya växellådan och motorn. 520d finns alltså som LCI (Lifecycle impulse, eller facelift om man så vill) men med den äldre motorn på 163Hk och den äldre lådan med klassisk växelväljare istället för den elektriska som uppdateringen fick. Just växelspaken är ett enkelt sätt att skilja dem åt!

När det gäller 525d rekommenderar jag just den uppdaterade motorn på 197Hk, den är riktigt trevlig! Utbudet är dock litet men ett par bilar runt 150´ verkar finnas och förutsatt att du kan pruta rimligt mycket på dem bör de kunna nå din budget.

Personligen hade jag hellre klivit upp lite i mil för att få sexan om det behövts och ser inte nödvändigtvis hög mätarställning som en nackdel, är en bil med 13.000mil på mätaren och inga slitdelar utbytta bättre än en bil med 18.000mil på mätaren där exempelvis bromsar, hjullager och några andra slitdelar redan bytts i bästa fall? Särskilt när bilen med högre mätarställning kanske ligger 30.000:- lägre i pris?

Om vi håller oss under 14.000mil i alla fall ser denna inte dum ut, som ett exempel, eller du har automatlåda som ett krav? http://www.blocket.se/lund/BMW_525D_Tou … 20&w=3

Okej! Tack för svaret, riktigt nyttigt! Nej automatlådan är absolut inget kvar, Gillar bägge. Har faktiskt spanat in den 525an! Man skulle säkert kunna pruta lite på den,
Tycker det känns så fel att betala 150tusen för en bil som gått så pass långt..

Annars har jag kollar på dessa

http://www.blocket.se/ostergotland/BMW_ … _3&w=3

http://www.blocket.se/lund/BMW_320d_Cou … _3&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/BMW_320_ … _3&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/BMW_320_ … _3&w=3

Huvva vad svårt det är att köpa ny bil smile...

Hur är ljuden i dessa bilar? Har en e46a nu och ljudet är bland det sämsta jag hört..

/mvh Motors

BMW har sällan bra ljud i sina bilar tyvärr, det kan bli hyggligt eller i vissa fall bra med de större anläggningarna men det är sällsynt utrustning på de modeller du letar efter. Av de annonser du länkar till är det lite svårt att välja mellan rolig och praktisk, men jag skulle tro att någon av de sista är vettigast. Men behöver man tvunget välja bil med endast hjärnan? En E92 har utseendet med sig och tjugofemman har motorn...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

34 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#26
Rquired skrev:
Motors skrev:
Rquired skrev:
Generellt så blev skatt och förbrukning lägre i samband med uppdateringen i mars 2007 men tänk på att 520d fick vänta ett år på den nya växellådan och motorn. 520d finns alltså som LCI (Lifecycle impulse, eller facelift om man så vill) men med den äldre motorn på 163Hk och den äldre lådan med klassisk växelväljare istället för den elektriska som uppdateringen fick. Just växelspaken är ett enkelt sätt att skilja dem åt!

När det gäller 525d rekommenderar jag just den uppdaterade motorn på 197Hk, den är riktigt trevlig! Utbudet är dock litet men ett par bilar runt 150´ verkar finnas och förutsatt att du kan pruta rimligt mycket på dem bör de kunna nå din budget.

Personligen hade jag hellre klivit upp lite i mil för att få sexan om det behövts och ser inte nödvändigtvis hög mätarställning som en nackdel, är en bil med 13.000mil på mätaren och inga slitdelar utbytta bättre än en bil med 18.000mil på mätaren där exempelvis bromsar, hjullager och några andra slitdelar redan bytts i bästa fall? Särskilt när bilen med högre mätarställning kanske ligger 30.000:- lägre i pris?

Om vi håller oss under 14.000mil i alla fall ser denna inte dum ut, som ett exempel, eller du har automatlåda som ett krav? http://www.blocket.se/lund/BMW_525D_Tou … 20&w=3

Okej! Tack för svaret, riktigt nyttigt! Nej automatlådan är absolut inget kvar, Gillar bägge. Har faktiskt spanat in den 525an! Man skulle säkert kunna pruta lite på den,
Tycker det känns så fel att betala 150tusen för en bil som gått så pass långt..

Annars har jag kollar på dessa

http://www.blocket.se/ostergotland/BMW_ … _3&w=3

http://www.blocket.se/lund/BMW_320d_Cou … _3&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/BMW_320_ … _3&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/BMW_320_ … _3&w=3

Huvva vad svårt det är att köpa ny bil smile...

Hur är ljuden i dessa bilar? Har en e46a nu och ljudet är bland det sämsta jag hört..

/mvh Motors

BMW har sällan bra ljud i sina bilar tyvärr, det kan bli hyggligt eller i vissa fall bra med de större anläggningarna men det är sällsynt utrustning på de modeller du letar efter. Av de annonser du länkar till är det lite svårt att välja mellan rolig och praktisk, men jag skulle tro att någon av de sista är vettigast. Men behöver man tvunget välja bil med endast hjärnan? En E92 har utseendet med sig och tjugofemman har motorn...

Ja tyvärr är det väl så läget är... Jag gillar den sista vita jag länkade, synd att den hade gått så långt bara smile Hittar jag en fin 325a så köper jag nog den.. smile Tyvrr eftersom jag bor i norra norrland så behöver jag motor och kupévärmare, och vinterdäck smile
Senast redigerat av Motors (11 augusti 2013)

34 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#27
Men jag tror ändå det blir en 320d, du får tycka jag är korkad men det skiljer ändå lite i försäkring och skatt.
Jag badar inte i pengar så en sådan blir bra.
Är vara 22år gammal men har lyckats jobba ihop till en så jag är nöjd :p

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 augusti 2013
#28
Motors skrev:
Men jag tror ändå det blir en 320d, du får tycka jag är korkad men det skiljer ändå lite i försäkring och skatt.
Jag badar inte i pengar så en sådan blir bra.
Är vara 22år gammal men har lyckats jobba ihop till en så jag är nöjd :p

Oj riktar du dig till mig så ber jag om ursäkt för jag har absolut inte försökt antyda att en 320d är ett korkat val, men jag ville lyfta fram sexan som ett alternativ åtminstone. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

648 Inlägg
12 augusti 2013
#29
Lexus IS220


34 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
#30
Rquired skrev:
Motors skrev:
Men jag tror ändå det blir en 320d, du får tycka jag är korkad men det skiljer ändå lite i försäkring och skatt.
Jag badar inte i pengar så en sådan blir bra.
Är vara 22år gammal men har lyckats jobba ihop till en så jag är nöjd :p

Oj riktar du dig till mig så ber jag om ursäkt för jag har absolut inte försökt antyda att en 320d är ett korkat val, men jag ville lyfta fram sexan som ett alternativ åtminstone. smile

Men det var ju bara bra att du nämnde 6:an, Måste börja någonstans iallafall smile

448 Inlägg
12 augusti 2013
#31
Subaru Impreza smile

Xzit

1 171 Inlägg
12 augusti 2013
#32
Hur är ljuden i dessa bilar? Har en e46a nu och ljudet är bland det sämsta jag hört..

Ljudet tycker jag är riktigt skapligt. Det sitter bashögtalare i golvet under framsätena som fungerar väldigt bra. Inga separata diskanter, bara 4" bredbandare fram men ljudbilden är ganska bra, inte helt neutralt. Mera "fett" men behagligt ljud kan man säga.

Har definitivt hört betydligt sämre ljud. Volvo V70 t.ex.

6:an är väl värt att fundera på men det är ganska mycket pengar, inte minst i försäkring och förbrukning för att få ett lite mjukare motorljud.


34 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
#33
zoopåse skrev:
Hur är ljuden i dessa bilar? Har en e46a nu och ljudet är bland det sämsta jag hört..

Ljudet tycker jag är riktigt skapligt. Det sitter bashögtalare i golvet under framsätena som fungerar väldigt bra. Inga separata diskanter, bara 4" bredbandare fram men ljudbilden är ganska bra, inte helt neutralt. Mera "fett" men behagligt ljud kan man säga.

Har definitivt hört betydligt sämre ljud. Volvo V70 t.ex.

6:an är väl värt att fundera på men det är ganska mycket pengar, inte minst i försäkring och förbrukning för att få ett lite mjukare motorljud.

Okej, Tack för svaret! Visst är det värt att fundera på men jag tänkte börja med en 320d, Märker jag att jag vill ha mera och att ekonomin tillåter så kan man ju alltid byta smile

34 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
#34
Om det nu inte blir en med m-sport så undrade jag om man kanske skulle kunna sänka den lite, På med 19" och heltona bilen,
Kommer det att se konstigt ut? Det ända man ser är ju dem som är helt original smile

1 171 Inlägg
12 augusti 2013
#35
Jag tänkte på EDE-varianten är ju sänkt redan från fabrik. Varför inte välja den istället. 163hk och lägre förbrukning. Snygga fälgar osv.smile Om du ändå kunde tänka dig en manuell, eftersom de bara finns med sådan.


34 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
#36
zoopåse skrev:
Jag tänkte på EDE-varianten är ju sänkt redan från fabrik. Varför inte välja den istället. 163hk och lägre förbrukning. Snygga fälgar osv.smile Om du ändå kunde tänka dig en manuell, eftersom de bara finns med sådan.

aha okej, Men vad är ede verson? skulle du kunna länka till någon ? smile

1 171 Inlägg
12 augusti 2013
#37
Nu råkar den här vara ganska dyr:

http://www.bytbil.com/bilar/bmw/320/9v3 … ioiKAAA__!

Men bara för att se hur de ser ut. Kanske inte fanns så många ute till försäljning för 150k.


34 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
#38
zoopåse skrev:
Nu råkar den här vara ganska dyr:

http://www.bytbil.com/bilar/bmw/320/9v3 … ioiKAAA__!

Men bara för att se hur de ser ut. Kanske inte fanns så många ute till försäljning för 150k.

AHa okej! Men vad är detta då ? http://www.blocket.se/stockholm/BMW_320 … _3&w=3

1 171 Inlägg
12 augusti 2013
#39
Jo, men det är en sådan. Bara fälgarna som inte är rätt. Start och stop och drar 109g/km.


34 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
#40
zoopåse skrev:
Jo, men det är en sådan. Bara fälgarna som inte är rätt. Start och stop och drar 109g/km.

Förstod nästan det smile, Men hur bra är start och stop om det är typ -30 ute mitt i kalla vintern ?


Sök