Lyckades byta till mig en caddy av min granne, som har haft den några år och lagat rost på den överallt så det gjorde det till ett lämpligt projekt för mig :) projektet började helt enkelt med att jag hittade jag ett schysst... Visa mer
Har bytt till mig en caddy 1:a som var uppsvetsad och klar så tyckte det var ett perfekt objekt. Planen är helt enkel att bredda bilen slänga dit djupa 14-15 tummare med stresch och med tiden lyckas fixa till den så den blir lite mera Unik mot för andra stukade caddys.
passade på att bygga singeltorkare på caddyn idag, inte effektivt alls men ser stilrenare ut... lite bättre bild på mina runda simpla blinkers som jag tyckte gjorde sig kanon där
kan passa på att berätte att jag beställt spackel och grundfärgskit så nu är det bara att börja slipa och svetsa som en tok!
idag har jag lyckas börjat med slipning och grundat. Demonterade dragkrok och bakre detaljer på caddyn för att renslipa, rostskyddat och behandlat med body, tänkte slipa ner innerflaket metallrent och grunda nästa steg men har inte bestämt mig för vad jag ska behandla innerflaket med? lacka? spruta på body? Ja tips tas gärna emot!
Jag kan ju passa på atyt berätta att anledningen att bilen står på gården utanför ytterdörren är för att jag har en 2 veckor gammal bäbis inne och en till pojk på 17 månader (brukar vara med ute och hjälpa till med Caddyn ) har annars 200 kvm verkstad med lyftar men tiden finns inte att tillbringa i verkstaden så det fick bli gårdsmek ett tag nu, bara att gå ut och pygla när tiden finns...
så där ja, spackal, glasfiberspackel, förtunning, härdareoch Filler har anlänt.. Nu måste man ju börja jobba på karaossen och rulla iväg den till verkstaden för att grunda klart hela bilen
inte så mycket att uppdatera om, har hållt på en del med bilen men spackling och slipning är väldigt tidskrävande.. har iaf hunnit med fronten och börjat på runt trösklar och allmänt mattat ner bilen.. slipat bort alla småprickar och spacklat igen, ja så här ser det ut just nu