Lyckades byta till mig en caddy av min granne, som har haft den några år och lagat rost på den överallt så det gjorde det till ett lämpligt projekt för mig :) projektet började helt enkelt med att jag hittade jag ett schysst... Visa mer
Var i garaget en sväng ikväll, Montera effektmotstånd så blinkerna blinkar normalt, Fixade oljeläkage så packbox och ventilkåpspackning ny, slängde dit nya sidospeglar och började montera ner bakaxel..
Har beställt coils och kortare dämpare och en ny framvagnssats i form av länkarmar, styrleder, spindelleder. Så nu finns det att göra igen
Då är nya länkarmar, bussningar, spindelleder, styrleder och coils monterade i framvagn och anser den som färdig för tillfället. .. om det nu inte dyker upp någon som vill sälja spindlar, ok, skivor osv från gti?
Sorry för dålig update, har haft lite fullt upp och självklart glömde jag kameran hemma när jag här om dagen flippade bakaxeln men nu är pärlan bra mkt närmare backen iaf
Ja du om jag ändå visste, jag fick tag i breddare och läpp begagnat av en kille som haft det liggande i 10+ år och aldrig monterat de, så det är nog ganska unikt får jag hoppas. Så jag slog till direkt på de
Nu har jag fått tag i lite KR 16v grejer. Och bestämt för hur jag ska bygga motorn till åket, tänker inte avslöja för mycket men kan väl säga att en förgasarbrygga är inköpt och jag är ute efter ett 2 liters block (abf, 2e eller 9a motor) hojta om det finns något till salu!
Då har jag börjat pilla isär kr motorn, Tur man inte ska ha blocket :p nu ska kammarna slipas om och ventiler donas och portning osv, insuget är på svetsning och tiggas ihop... här kommer en hög med bilder. ..
Igår kväll blev det lite att göra igen, tog 2 liters motorn och betta isär den, riktigt fin i loppen var med så jag är helt klaty nöjd. Har en hel drös med 16v grejer nu om folk behöver? Massa från 9a och kr motorer här kommer en hög bilder...