UPDATE 03/12!NU HAR DET GÅTT 6 VECKOR SEN SENASTE UPDATEN!!!!
Nu tyckte jag de va dags igen
Hänt litegranna på sistonde, kanske inte supermycke men!!
Det började med att jag lagade klart rosten och lackade
Med biltemas sprayburk!!
Syns fortfarande en massa men ska fixa det till våren/sommarn, då det blir lite varmare!!
Sen bestämde jag mig för en roadtrip ner till el stokeholmo!! Där jag skulle på bilträff och bara ta det lugnt och gå på affärer med tjejen! Men 3 h innan jag skulle på bilträffen så tro på fan att bilen går sönder..
Mitt fjäderbensstag låg emot tomgångsstabilisatorn och när jag gasade till vibrerade det så "kraftigt" att tomgångsstabben knäcktes..
Så nu stog jag nere i Stockholm och visste inte vad jag skulle göra.. Men jag tog mig på något underligt sätt till en mack och köpte... Yes you guessed right! Silvertejp, superlim!
Tejpade ihop och limmade fast det och det höll tills jag kom till k-rauta, där köpte jag en 13-nyckel för att skruva bort fjäderbensstaget, sen köpte jag även eltejp för att det skulle hålla bättre då varken superlimmet eller silvertejpen håll sig kvar spec bra..
Men efter den sista fixen tog jag mig hem tillslut (35 mil) och detta va vad som höll ihop bilen så den va körbar hem
Nu har den fått ett nytt spjällhus och tomgångsstabilisator, och fjäderbensstaget försöker jag sälja!! Så är nån intresserad säljer jag det för 300-400 kr.. kostar 7-800 nytt! Och mitt är i princip oanvänt!
Och nu till det senaste jag gjort
Åkte till biltema för att köpa lite gul toning
Det är ju trots allt tyskstukning pågång så
Började direkt med dimljusen
Sen dagen efter fick det bli parkeringsljusen/helljusen
och sen lite slutresultat
Så det är vad som hänt med bilen, det jag siktar på nu är att köpa en Golf mk1 CL splitter, så om nån har någon liggandes så skrik pma eller gör vafasen som helst för att få min uppmärksamhet!
Sen ska jag även se om jag kan fixa dit coilsen bak också
Ska se om jag kan låna min kompis händer och hans garage/lift för att fixa det under vintern!!
Det va allt för denna update!
En liten bonusbild på min nya nyckelring får ni allt också
Tack för mig
!