Hallå igen dags för en liten uppdatering
Kom igen släng någon kommentar så blir det roligare och vara aktiv i projekt tråden.
Lämna feedback på vad som är + och vad som är - Hur som helst så...
Har jag kommit fram till att en lackering före Elmia aldrig hade kunnat ske i mitt kall-garage med tanke på temperaturen.
Efter att ha kollat på lite olika alternativ har bestämt mig för och lämna in bilen på plasti-dippning istället.
Blir ju inte lika fin glans som med riktig lack men finns en hel del många dippade bilar med skönt stuk!
Limmade på ena sidokjolen, var ensam i garaget så det var lite klurigt men blev bra till sist!
Men.. hade inte tillräckligt många skruvtvingar för och limma på andra kjolen med
Jag valde att använda mig av biltemas rut-lim, hört att PL400 stelnar och blir alldeles för hårt, lite flexibilitet skadar ju inte.
Min bakkjol var ju helt klar en gång i tiden, sen tittade stormen Sven hem och blåste upp ett fönster och sedan garage porten, då blev det liv i luckan, bakkjolen flög runt och sprack på flertal ställen så tillbaka på ruta 1...
Här plastar jag baksidan för stabilitet.
Det var allt för denna gången, men det kommer och ske en hel del nu fram tills Elmia 2014!