hej!
det här e då mitt första bilbygge så ha inte för höga förhoppningar och det kommer bli många fel under byggets gång men med lite tur så kanske man kan få ihop skrotet och lära sig något under tiden.
bilen i sig är då en gammal rostig bmw 518 som har fått skämmas i många år på en parkering innan jag köpte den i hopp om en lagom rolig och billig förstabil.
jag köpte bilen våren 2012 och började fixa lite smått för besiktning.
efter besiktningen så byttes den trötta m10 motorn ut mot en gammal lite piggare m30 som fick plågas hårt under sommaren. under hösten rasade motorn (som va rätt väntat) så då va det dax för en ny motor och de va här de börja spåra...
dem här bilderna är gamla och det har hänt lite mer saker på bilen som ni kommer få se såsmåningom
här är den stackars m30in nerslängd i bilen
satte upp en corvetteframvagn för mer plats men de kändes fel när resten va original.
så då börjades de byggas ett nytt chassie i all hast som ingen vet om det kommer fungera eller bli pannkaka
en bakaxel som ska hålla för lite mer änn dem 90 hingstarna som fanns i bilen från början sattes upp
bottendelen på chassiet börjar ta form.
karossen träs på för första gången, lite nervigt då karossen stått ute under snön när chassiet byggdes så har bara haft några grovmått att gå efter.
men den passade hyffsat som tur va!
sen började de bli rörigt.
innan helsvetsning. (inte bästa passformen men vart rätt nöjd för att vara gjort av en med tummen mitt i handen)
sen skulle allt plåtas in!
påbörjat i fram också.
motivationen försvann tyvärr i våras men den börjar komma tillbakakrypande så ska kanske ner till garaget i helgen och ta lite färskare bilder och börja planera vad som ska göras.