15 augusti 2013
Trådstartare
Volvo XC90 D5.. antar att vilken bil det är inte spelar nån roll men att det är en D5:a, för ett par dagar sen när jag gjorde en snabb omkörning så tyckte jag nåt hände, den accelererade inte iväg som den ska, kraften försvann helt och håller så hastigheten sänktes ju och jag fick avbryta omkörningen, i och med detta så tändes texten: Motorservice Erfordrads, när jag avbrutit omkörningen så försvann texten och bilen gick som vanligt igen.
Idag hände samma sak fast i låg hastighet upp för en backe, kanske fick 60km/h eller nåt, jag gasade på lite och körde inte alls fort, då tändes samma text och kraften försvann, jag kunde fortfarande accelerera men mycket mycket långsamt, hände inte alls mycket när jag trampade på gasen, jag körde en km ungefär och problemet kvarstod, denna gången släcktes inte texten och bilen gick som vanligt igen, jag stannade intill vägkanten och startade om bilen och så funkar det igen..
Har googlat, verkar kunna vara mycket som spökar, spjällhus, främre motorkudde, dieselfilter osv osv.. nu undrar jag, vad är det ingenntligen vanligaste felet när detta händer.. ?
Verkligen osäkert att ha en bil som blir så här... kan det blir värre ?
Bilen har gått 37 tusen och känns i övrigt pigg och låter precis som en D5:a ska göra. Bilen är nyservad med ny olja och oljefilter på verkstad.
Nån som har nån idé ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **