puttepro skrev:
A-Dahlgren skrev:
40-65k o_O
Då blir du blåst...
Räcker väll nästan med en mappning för ca 5-10k för att få ut 300hk.
OM allt e orignal, och man enbart mappar bilen, hur kan man då få ut fler hästar? Det finns väl inget att "mappa".
Som jag förstått så betyder mapping = optimering, men om allt e orignal finns det väl inget att optimera?
Egentligen helt orelevant, för 65k e alldels för mycket
Finns ganska många hk att hämta ur en original bil..
Från fabrik så är dem ju aldrig optimerade till gränsvärden som trimmfirmor gör.
Detta för att kunna lämna en garanti..
vet inte vad det sitter för original avgassystem på en skyline
Men brukar kunna plocka ut ganska många hästar när man byter downpipe,racekatt och sätter på 2,5"-3" catback.
+ sportfilter och mapp/chipp
Detta brukar vara Steg 2 vid många firmor.
Steg 1 innebär väll bara typ sportfilter och ett chipp / lätt mappning.
Sedan vet jag ju inte hur mycket din turbo tål.
Det kan du ju googla på..
För det är oftast där skon klämmer. Och när den inte räcker till det är då du kan få räkna med att få punga ut en massa pengar.
för då blir ju nästa steg tex större ic, turbo, spridare, soppapump. Om man inte går all the way och byter kolvar/stakar osv, för då kan du mata på ganska mycket, Om nu drivlinan håller.
Ta min s4a som ex. Jag har 265 orginal, Men med en mappning så har jag 317.