Jag ville ha en rolig bil med mycket effekt så att man kan köra både bana och på väg med sidan före :) Så då fick de bli att börja bygga på sierran och pinto motorn rasade så jag ville ha något som tål mer effekt och är hyfsat... Visa mer
Tackar Men man måste väl köra 18" för 330mm skivor? vill ej köra mer än 17 då jag vill försöka få vettig styrvinkel Och så får ekonomin gå till cossie bakvagn + alla andra grejer jag ska ha ännu först
Tackar Men man måste väl köra 18" för 330mm skivor? vill ej köra mer än 17 då jag vill försöka få vettig styrvinkel Och så får ekonomin gå till cossie bakvagn + alla andra grejer jag ska ha ännu först
Ok då förstår jag, det funkar precis att åka med 17" och 330mm men det blir tajt Kämpa på!
Okej Jag skulle ju vilja ha igång den iår iallafall! Men allt tar mycket längre tid än vad man tror, Men vi får väl se om jag hinner eller ej Kommer nog film på någon provrunda sen när den är mappad iaf
Motorn är i bilen igen och så har jag fått oljereturen klar, fixat bättre vevhusventilation i motorn, kopplingen monterad och så måste jag bygga om kopplingsarmen när jag har ett annat svänghjul så det gjorde jag också så få hoppas på att det funkar Har även börjar med sprutet ikväll!
Är egenteligen bara att dra lite nylonslang över kablarna och pressa på alla kontakter och lägga ett par säkringar så är sprutet iprincip klart
Går sakta frammåt men allt småpill tar lång tid! Fick kopplingen färdig idag men jävlar vad tungt den går? Varför gör den det? Klarar inte en "hydraulisk handbroms cylinder" av att vara som huvud kopplingscylinder? Eller skulle cylindern behöva komma högre upp på spakstället så att det blir längre slag? Jag har 4,75mm kopparrör hela vägen från huvudcylindern till slavcylindern, kan de bli bättre om man lägger grövre? Kan även säga att cylindern har borr 0,7 eller vad det stör för! Kan det bli lättare om man lägger tex 0.625? eller ska man gå åt andra hållet?
Det går ju att köra bilen med den här kopplingen men att göra snabbare växlingar än typ 5 sek vågar man nog inte
Senast redigerat av Alexander92 (18 december 2013)
Tror jag får glömma att testköra bilen på söndag, är för mycket kvar för att hinna! :x Men tills nästa helg ska den provstartas och testköras om allt verkar funka när den startar
Så här ser allt ut just nu!
Mycket kablar som jag inte använder till sprutet! Men man kanske får för sig att använda lite fler funktioner i framtiden! Växelspaksknoppen är inte heller färdig då jag ej hann laga den klar så den får sitta där tills bilen är provkörd iallafall
Här ser ni lite bättre hur allt sitter i trunken när inte tanken är där! Elen till pumparna är dragen på bilden Blev nöjd över det att man ej kommer se några kablar i trunken!
Grenröret lindade jag ikväll också! Gick åt 15 meter avgasbandage till det! Jag tänkte ju att det skulle räcka till downpipe och screampipe också men så blev de ej!
Nu är sprutet klart draget i motorutrymmet och alla kontakter sitter på plats Även hela bränslesystemer är klart och provkört! Dock läckte det lite på båda sidor om fuelrailen efter 1-2 minuters körning med 4,5bars tryck! Även bränsletrycksregulatorn verkar ha något fel? Får inte ner trycket under ca 4,5 bar :S
Måste man ha någon backventil eller något sånt så att trycket hålls kvar i ledningarna när man stänger av pumparna eller är det onödigt?
Nu börjar det närma sig Börjar iallafall se lite mer komplett ut under huven
Och nu är soppasystemet helt färdigt också! Jag bytte ut en grej i regulatorn så att den flödar mer i returen! så nu fick jag ner soppatrycket också Och alla läckor borde vara lagade
Har väl ca 1-2 timmar kvar under huven och sen är det bara att fixa det sista inne i bilen och helsvetsa avgasröret och laga fäste i skenorna för andra sportstolen! Sen börjar de bli dags för provstart
Nu är allt klart för start! Men jag fick ingen triggersignal när jag testade starta! Visar heller inget på varvräknaren när man vevar, Den borde väl gå upp ett par hundra varv iallafall när man kör på startmotorn? Måste testa att byta triggern iallafall men jag har ingen dator jag fick att funka med usb kabeln till boxen (usb till rs232) så måste låna en polares dator för att testa koppla in mig så är svårt att felsöka när man inte har någon dator hemma
Nu är allt klart för start! Men jag fick ingen triggersignal när jag testade starta! Visar heller inget på varvräknaren när man vevar, Den borde väl gå upp ett par hundra varv iallafall när man kör på startmotorn? Måste testa att byta triggern iallafall men jag har ingen dator jag fick att funka med usb kabeln till boxen (usb till rs232) så måste låna en polares dator för att testa koppla in mig så är svårt att felsöka när man inte har någon dator hemma
Se till att du har rätt drivare till usb - rs232 omvandlaren, brukar inte följa med men brukar gå att hitta med Google.
Se till att du har rätt drivare till usb - rs232 omvandlaren, brukar inte följa med men brukar gå att hitta med Google.
Jag har nog sökt efter drivrutiner men har inte hittat några vettiga! Men med min stationära funkar det dirrekt utan att ladda hem något och även i polarens dator var det bara att plugga i och ladda hem tunerstudio mm så funkade allt Men ska nog leta lite till! men skulle vara smidigast att hitta en ny dator då jag skulle vilja ha någon mindre till bilen!
Erick skrev:
Riktigt snyggt under huven nu!! Redigt bra jobbat!
Tackar Måste köpa ett nytt luftfilter till sommaren bara för det jag har nu ser riktigt fult ut! ett "svamp filter" med en 45 graders 4" siliconböj! men blir ett konfilter till nya maskin!
Nu har jag fixat så att min egen dator funkar att koppla upp med sprutet, Så nu är det lite lättare att felsöka iallafal! Jag har även bytt till en trigger som jag vet att är hel men fortfarande får jag ingen triggersignal. Så nu har jag kollat runt på olika forum och hittat jag måste ställa in potentiometrarna inne i boxen för att få någon signal!
Men jag är inte exakt säker på var jag ska mäta när man ställer in dom så måste vänta tills någon kan säga mig exakt var man ska mäta
Nu har jag fått lite hjälp om hur jag ska justera in potentiometrarna på skogenracing och savarturbo så kanske den hoppar igång imorgon! Var ut en sväng i garaget och testade ställa in lite snabbt och den fick iallafall varvtalssignal nu så det går ju åt rätt håll
Har även beställt 17" plåtfälgar nu och så mailade jag en beställning på lite uniballs till DannejDrift så att man kan börja bygga om framvagnen sen + att jag beställde 4 st 75mm breda universal skärmbreddare från ebay igår så får man se om dom kommer att passa.