4291
Sök

Chippad Audi A4 B5 1,8t hugger vid belastning. Hjälp

7 Inlägg
21 augusti 2013
Trådstartare
Skulle idag ta ut min A4 B5 1,8T AEB efter lite uppgraderingar men bilen vill inte gå bra när den blir varm. Bilen i fråga har fått 3" downpipe utan katt med 2,5" därefter + öppetfilter + samco insugsslang + chip + ny N75 E ventil.

Som kall går den hur bra som helst på tomgång och vid belastning innan motorn har kommit upp i temperatur.

Först när tempen kommer upp i 90 så börjar den hugga och rycka vid belsatning. På tomgång går den fint och smyger man iväg går det bra men direkt man trycker ner pedalen lite mer och turbon börjar ladda så rycker den något enormt så man får slå av på gasen då man tror motorn skall ta livet av sig.

Vad kan felet vara? någon som känner igen symptomen?

Har kollat felkoder men det finns inga.

Från tidigare sitter det iridium stift i bilen om det skulle ha någon skillnad.
Senast redigerat av Eye_In_The_Sky (21 augusti 2013)

168 Inlägg
21 augusti 2013
Kan vara så att den helt enkelt inte får nog med kalluft när motorn blivit ordentligt varm, har precis samma problem med min 2,7tq. Bästa är ju helt enkelt att köra med original luftbox och något uppdaterat filter i den.

7 Inlägg
28 augusti 2013
Trådstartare
Var idag ut och böt tillbaka till standard chip och nu går bilen utan problem. Misstänker något med tändningen som strular då den är chippad. Har beställt nya vanliga ngk stift som jag skall knacka in gapet på och se om det hjälper.

Sök