2711
Sök

Synpunkter på SQ för runt 30.000kr

376 Inlägg
23 augusti 2013
Trådstartare
#1
Så, då var det snart dags för ett nytt ljudprojekt!

Bilen jag ska bygga i är en Volvo V70N T5 -02, och budgeten tänkte jag försöka hålla på under 30.000kr.
Jag inser att det förmodligen inte blir något tävlingsljud för de pengarna, men det borde kunna bli rätt bra ändå smile

Så här tänker jag:

Huvudenhet - Alpine CDE-178BT
Diskanter - Gladen EAROSPACE 28
Mellanregister - Gladen ZERO PRO 165 PP
Bas - Gladen ZERO 10 PRO
Processor - Mosconi 6to8
Slutsteg framsystem - Mosconi AS 100.4
Slutsteg bas - Mosconi AS 200.2

Sen har jag lite grejor över från tidigare byggen. Bla 3 stycken DLS HQL1 signalkablar som hamnar mellan DSP och slutstegen. Sen har jag minst en halv kartong med Silentcoat till dämpningen. Tror nog att jag har säkringar och  strömkablar också liggandes nånstans..

Jag tänkte handla av Nonne (ljudbyggaren), och han kommer även att få hjälpa mig med tweakningen..

Vad tror ni om detta?

Synpunkter, tips och förslag mottages gärna smile


Gladen Audio
2 388 Inlägg
24 augusti 2013
#2
Simon76 skrev:
Så, då var det snart dags för ett nytt ljudprojekt!

Bilen jag ska bygga i är en Volvo V70N T5 -02, och budgeten tänkte jag försöka hålla på under 30.000kr.
Jag inser att det förmodligen inte blir något tävlingsljud för de pengarna, men det borde kunna bli rätt bra ändå smile

Så här tänker jag:

Huvudenhet - Alpine CDE-178BT
Diskanter - Gladen EAROSPACE 28
Mellanregister - Gladen ZERO PRO 165 PP
Bas - Gladen ZERO 10 PRO
Processor - Mosconi 6to8
Slutsteg framsystem - Mosconi AS 100.4
Slutsteg bas - Mosconi AS 200.2

Sen har jag lite grejor över från tidigare byggen. Bla 3 stycken DLS HQL1 signalkablar som hamnar mellan DSP och slutstegen. Sen har jag minst en halv kartong med Silentcoat till dämpningen. Tror nog att jag har säkringar och  strömkablar också liggandes nånstans..

Jag tänkte handla av Nonne (ljudbyggaren), och han kommer även att få hjälpa mig med tweakningen..

Vad tror ni om detta?

Synpunkter, tips och förslag mottages gärna smile
Jag tycker du bör tänka om lite, men bara angående att det inte skulle räcka till en bra tävlingsanläggning. :-)
Ska du inte ha tian som frontsub kan du även fundera på zero 12 eller lägre serie bas, nonne kan förklara skillnaderna bättre för dig, upplägget låter bra tycker jag och monteras det bra kommer det klart bli konkurrenskraftigt.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

carsound.se
244 Inlägg
24 augusti 2013
#3
Självklart kommer de där duga till tävling !

Niklas "Kofoten" Bengtsson
carsound.se LjudiBil.com
Importör av Audiopipe i Sverige

376 Inlägg
24 augusti 2013
Trådstartare
#4
Ok. Jag ska diskutera skillnaderna i basarna med Nonne. Men enligt min egen erfarenhet, så brukar jag gilla tior bättre..
För övrigt så verkar ni ju gilla setupen. Då kör jag på det här, om ingen annan har några invändningar!?
Sen får jag väl läsa på lite angående tävlingsregler. Blir monteringen lyckad, så skulle det kanske vara kul att prova någon tävling om tid finnes.. smile


Gladen Audio
2 388 Inlägg
24 augusti 2013
#5
Simon76 skrev:
Ok. Jag ska diskutera skillnaderna i basarna med Nonne. Men enligt min egen erfarenhet, så brukar jag gilla tior bättre..
För övrigt så verkar ni ju gilla setupen. Då kör jag på det här, om ingen annan har några invändningar!?
Sen får jag väl läsa på lite angående tävlingsregler. Blir monteringen lyckad, så skulle det kanske vara kul att prova någon tävling om tid finnes.. smile
Du bör kunna provlyssna basarna och känna efter skillnader osv hos nonne, han har bra koll på vilka basar som passar till AS stegen eller om man bör köra Zero steg med osv, grejerna är mkt bra och monteras det på originalplats har du rätt stor chans i Sq-klassen Master OEM. Ja även i andra klasser säkert men den klassen är till för de med högtalare i originaluttagen utan ombyggnad av bräda/dörrar osv

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1


Sök