3391
Sök

Bilen tappar kraft ny optimerad

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
29 april 2014
#41
Absolut, det är ingen fara! över lag så optimeras dock motorerna efter 98 oktan, men att det sotar handlar om x antal 1000 mil innan det märks, så kör upp din tank med 95 smile

Skillnaden är att TSI i princip en turbo som jobbar på ca 2500 varv och en kompressor som ger mer kraft på låga varv, alltså en motor med jämnare effektkurva på låg cylindervolym.

FSI och TFSI används numera främst till 2.0L och uppåt smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

249 Inlägg
29 april 2014
Trådstartare
#42
Grymt tack för snabbt svar smile

249 Inlägg
3 maj 2014
Trådstartare
#43
Körde in trim:
Efter lång körning fick jag:

1 Fault Found:
000714 - Turbo / Supercharger B
               P02CA - 000 - Pressure too High

Och med Original fungerar det bra.

3 860 Inlägg
3 maj 2014
#44
nakti skrev:
Körde in trim:
Efter lång körning fick jag:

1 Fault Found:
000714 - Turbo / Supercharger B
               P02CA - 000 - Pressure too High

Och med Original fungerar det bra.

Har du nån laddmätare i bilen?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

249 Inlägg
3 maj 2014
Trådstartare
#45
Har ingen laddmätare utan scannade bilen med Vagcom och fick detta fel.
Körde torque och för kolla när jag körde.
http://www.appsfinder.fr/images/android … 8058_1.png

Boosten i bilden visar PSI men jag har inställt bar.

Men vagcom visar iaf error code med trim och ej med original

3 860 Inlägg
3 maj 2014
#46
nakti skrev:
Har ingen laddmätare utan scannade bilen med Vagcom och fick detta fel.
Körde torque och för kolla när jag körde.
http://www.appsfinder.fr/images/android … 8058_1.png

Boosten i bilden visar PSI men jag har inställt bar.

Men vagcom visar iaf error code med trim och ej med original

Men vad får du för ladd då? Om du ger fullt, vad visar den då?
Kör själv med appen Torque som laddmätare och felkodsläsare... funkar för mig.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
3 maj 2014
#47
nakti skrev:
Har ingen laddmätare utan scannade bilen med Vagcom och fick detta fel.
Körde torque och för kolla när jag körde.
http://www.appsfinder.fr/images/android … 8058_1.png

Boosten i bilden visar PSI men jag har inställt bar.

Men vagcom visar iaf error code med trim och ej med original

fast bara för att den inte lägger felkod när du kör orginal betyder dock inte att det inte är fel på grejerna.


så är tex 1.8T när man höjjer laddtrycket brukar alla fel visa sig.

samma sak med volvos ltt motorer

då brukar laddtrycksregleringen gå banans då den helt plötsligt får jobba betydligt mer än den är van då trycket är högre.

nu säger jag inte att det är så i ditt fall men kan vara!

Kör fort så hinner inget hända...

3 860 Inlägg
3 maj 2014
#48
Growe skrev:
nakti skrev:
Har ingen laddmätare utan scannade bilen med Vagcom och fick detta fel.
Körde torque och för kolla när jag körde.
http://www.appsfinder.fr/images/android … 8058_1.png

Boosten i bilden visar PSI men jag har inställt bar.

Men vagcom visar iaf error code med trim och ej med original

fast bara för att den inte lägger felkod när du kör orginal betyder dock inte att det inte är fel på grejerna.


så är tex 1.8T när man höjjer laddtrycket brukar alla fel visa sig.

samma sak med volvos ltt motorer

då brukar laddtrycksregleringen gå banans då den helt plötsligt får jobba betydligt mer än den är van då trycket är högre.

nu säger jag inte att det är så i ditt fall men kan vara!

Ja, och då kan det vara intressant att se vad den laddar org och optimerad!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

249 Inlägg
3 maj 2014
Trådstartare
#49
Ska ta en titt på original ladd och återkommer med status.
Tack för svar smile
Senast redigerat av nakti (3 maj 2014)

3 860 Inlägg
3 maj 2014
#50
nakti skrev:
Ska ta en titt på original ladd och återkommer med status.
Tack för svar smile

Kolla trimmat ladd också!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

249 Inlägg
3 maj 2014
Trådstartare
#51
spokenratt skrev:
nakti skrev:
Ska ta en titt på original ladd och återkommer med status.
Tack för svar smile

Kolla trimmat ladd också!

Japp ska kolla det också

249 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
#52
Provade köra lite, Skillnad 1.2 bar och sjunker ganska snabbt original och samma med Tune kan detta stämma :S
Men saken då ja får felmeddelande är när jag plötsligt på 4:ans växel ska gasa botten så trycker den på och sen helt plötsligt ganska snabbt blir det som att blien tappar andan och det är då turbon ej fungerar. Funkar om man startat om bilen.

Med original händer inget sånt.

A.Sörman
1 299 Inlägg
6 maj 2014
#53
Är inte ovanligt att det blir så att Golf bilarna slår av laddtrycket så får man stanna å starta om bilen så funkar allt tills man ger fullt igen. Skriv till Klevert här på garaget han har löst det å många andra fel som kan bli på golf big_smile


249 Inlägg
10 maj 2014
Trådstartare
#54
Har fått laddtrycksventilen men ett problem för slangarna. Får ej loss två stycken.
https://www.dropbox.com/s/y9qclr735ltje … 181020.jpg (Den gröna får jag bort genom att dra och andra sitter som F. Måste ja ta bort silver sakerna ? behövs ej på den som är grön ringad.

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 maj 2014
#55
nakti skrev:
Måste ja ta bort silver sakerna ? behövs ej på den som är grön ringad.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Slangkl%C3%A4mma


Nu måste jag vara lite "sån" för ditt eget bästa. Är man så pass osäker att man inte vet vad en slangklämma är eller vad den gör så bör man inte pilla med dessa prylar. Om någon av slangarna som har slangklämma lossnar så kommer din motor gå sönder ögonblickligen, det finns en väldigt bra anledning till att trycksidan har klämmor och den trycklösa sidan inte har det.

Bättre släppa stoltheten och rulla in till en verkstad än att skjuta motorn.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

249 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
#56
Jag frågade då en av dem slangarna som har slanh klämma gick rycka ur men va lite trög. Så ja tänkte om dem va engångsklämma så man borde ersätta dem med nya.

89 Inlägg
11 maj 2014
#57
Försöka återanvända engångsklämmor brukar gå, men mycket dumt, ny klämma kostar bara några kronor, resultatet av en lossad eller läckande slang kan vara ödesdigert.

249 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
#58
Ska fixa men är det 4mm som är standard för vakuumslangen?


Sök