3277
Sök

Audi coupe 89 2,3 misständer.

158 Inlägg
30 augusti 2013
Trådstartare
Halloj alla. jag har haft problem med min audi ett tag nu, eller ja enda sen jag köpte den för några veckor sen. den går ojämt som satan på tomgång men bättre på höga varv. men den tappar ork på höga varv och misständer ibland. jag har hitta 4 bekymmer av 5 när det gäller spridarna. när jag kör start gas på spridarna så ökar tomgången markant och det är fel det vet jag. men kan det ha nått med att den tappar ork och misständer på höga varv??.

6 214 Inlägg
31 augusti 2013
Hej!
Ändrar sig varvtalet när du sprutar startgas på spridarna så byt O-ringar! -Ett lätt jobb!
Sen skulle jag byta rotor och fördelarlock samt tändstift ...då vet du att dessa enkla grejer är bra.

Skulle sedan motorn fortfarande gå ojämnt så kolla att inte grenröret är spräckt (startgas).
Motorkuddarna/gummibussningarna ,8 sådana(trasiga sådana eller slitna) gör också att motorn går ojämnt. Bytte på min Audi 100 Avant 2,0E -89 för två år sedan och vilken skillnad det blev! Köpte från tyskland.

https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-68ba5f09a057bb7aa4978f57a36356ac.jpg

158 Inlägg
1 september 2013
Trådstartare
yes jag har bytt o ringarna, det var ju inte det lättaste att få ut spridarna från höljet. tomgången vart bättre men inte bra iaf. stiften ser bra ut och fördelare och rotor är nya. jag har sprutat startgas över allt nu utan att den ändrar sig i varvet. dags att kolla så att tändningen och att allt är som det ska i tändningen. han tappar ork när jag trampar full gas.

158 Inlägg
1 september 2013
Trådstartare
det där med bussningar ska jag ta och checka också, motorn skakar rätt mycket och låter som ett tröskverk när jag stänger av den.

Sök